Dobitnici Nagrade Vladimir Nazor za 2019. godinu za glazbu su dva istaknuta Zadrana svjetskih karijera - violončelist i pedagog Valter Dešpalj koji je dobio nagradu za životno djelo, te dirigent Ivan Repušić, kome je pripala godišnja nagrada za koncert Fuoco di gioia s Orkestrom Münchenskog radija i Zborom Bavarskog radija u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog.

Zadarskim laureatima pridružila se i Maša Kolanović, koja je dobila i tu najvažniju državnu nagradu iz kulture. Spisateljica zadarskih korijena, Maša Kolanović dobila je godišnju nagrada za zbirku priča Poštovani kukci i druge jezive priče. Prije dvadestak dana, ona je bila dobitnica Nagrade Europske unije za književnost 2020.

Iz Koncertnog ureda Zadar opširno su dali obrazloženje za  glazbenike Dešpalja i Repušića. Uz njihove karijere, međutim, najvažnija je činjenica da je Valter Dešpalj u Zadru osnovao i godinama održavao majstorski tečaj i festival Strngs  Only, Međunarodni festival mladih gudača na kojem su sudjelovali najpoznatiji čelisti Luka Šulić i Stjepan Hauser.

Nagrade dodjeljuje Ministarstvo kulture za najbolja umjetnička ostvarenja u području književnosti, glazbe, arhitekture i urbanizma, filmske i kazališne umjetnosti te likovnih i primijenjenih umjetnosti, a ova vijest je na ponos gradu Zadru i Glazbenim večerima u sv. Donatu. Naime, oba su glazbenika svoje iznimne karijere započeli upravo u Zadru i na Glazbenim večerima.

Valter Dešpalj još je kao trinaestogodišnjak nastupio na prvom izdanju Večeri, koje je svojim vizionarskim duhom pokrenuo njegov brat Pavle Dešpalj 1961. godine. Po završenom studiju na Juilliard School u New Yorku (klasa Leonarda Rosea) i Moskovskom konzervatoriju Čajkovski (klasa Galine Kozolupove) te usavršavanju kod Pabla Casalsa, Pierre Fourniera i André Navarre intenzivno koncertira diljem svijeta - u čuvenim dvoranama poput njujorškog Carnegie Halla, vošingtonskog Kennedy Centera, Royal Festival Hallu u Londonu, Sydney Opera Hall, amsterdamskom Concertgebouwu, dvorani Moskovskog konzervatorija, dvorani Petrogradske filharmonije i mnogim drugim.

Kao solist nastupao je i uz Berlinski simfonijski orkestar, Dresdensku, Varšavsku i Rotterdamsku filharmoniju, Orkestar holandskog radija, National Symphony iz Washingtona, Sydney Symphony, Melbourne Symphony i druge orkestre, surađujući s mnogim čuvenim dirigentima (Lovro pl. Matačić, Sergiu Comissiona, Günther Herbig, James Conlon, Vernon Handley, Hiroyuki Iwaki, Howard Mitchell, David Zinman, Andrzej Markowski i drugi). Kao komorni glazbenik surađivao je velikim umjetnicima kao što su Gidon Kremer, Dmitry Sitkovetski, Yo-Yo Ma, Heinrich Schiff, Philippe Entremont, Yury Bashmet i Tabea Zimmermann. Redovni je profesor violončela na Muzičkoj akademiji u Zagrebu te gost profesor na uglednim glazbenim visokoškolskim ustanovama u inozemstvu.

Ivan Repušić studirao je dirigiranje na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu kod Igora Gjadrova i Vjekoslava Šuteja, a usavršavao se kod Jorme Panule i Gianluigija Gelmettija. Uslijedile su asistenture kod Kazushija Onoa (Badisches Staatstheater Karlsruhe) i Donalda Runniclesa (Deutsche Oper Berlin). Karijeru je počeo kao dirigent 2002. u Hrvatskom narodnom kazalištu u Splitu, u kojem je od 2006. do 2008. godine bio šef-dirigent i ravnatelj Opere. Ravnao je svim uglednim orkestrima i opernim ansamblima u domovini, kao i orkestrom Njemačke državne opere u Berlinu, Simfonijskim orkestrom Berlinskoga radija, Simfonijskim orkestrom Giuseppe Verdi iz Milana, Praškim simfonijskim orkestrom, Orkestrom Državne opere u Hannoveru, Slovenskom i Briselskom filharmonijom, Orkestrom Minhenskog radija te brojnim drugima. Uz dirigentske obveze, Ivan Repušić posvećen je i pedagoškom radu na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta u Splitu (2003. - 2017.). Od sezone 2016./2017. glavni je glazbeni ravnatelj Državne opere u Hannoveru. Od početka sezone 2017./2018. je šef-dirigent Orkestra Minhenskoga radija.

Godine 2005. imenovan je šefom-dirigentom Zadarskog komornog orkestra. Od tog razdoblja počinje sustavna i redovita organizacija rada Orkestra. O neraskidivoj vezi sa svojim gradom Repušić kaže: "Djetinjstvo sam proveo u Zadru, kao znatiželjno dijete nemirna duha koje je poznavalo svaku kalu grada i živjelo punim plućima. Aktivno sam i zainteresirano pratio svaki glazbeni događaj tijekom sezone i ljeti na Glazbenim večerima u sv. Donatu. Divio sam se raznim zvukovima zborova, komornih sastava i orkestara u tom čarobnom spoju glazbe i ambijentalnosti. Upoznao sam mnogo divnih poklonika glazbe, profesora, kolega, prijatelja, družeći se s njima i razgovarajući nakon svakog koncerta do kasnih sati. Nezaboravno!"