Koliko ima izvora sufinanciranja niskobudžetnih aviokompanija? Turisti koji ovim letovima dolaze u Zadar, a taj sam dojam stekao kroz razgovore s nekima od njih, uglavnom produže za Dubrovnik, Krk, Lošinj i druge destinacije. Mi smo samo tranzitna točka pa se pitam koliko tu ima stvarne koristi za područje Zadarske županije, interesiralo je na jučerašnjoj skupštini vijećnika Dražena Pericu.
Župan se nije složio s Peričinom tvrdnjom da većina turista koji dolete u Zadar otiđu u druge destinacije argumentirajući svoje navode rezultatima ankete koju je provela Zračna luka Zadar.
– Prema toj anketi turisti koji dolaze niskobudžetnim letovima u Zadar, u Hrvatskoj prosječno ostaju 11 dana, troše više od 100 eura dnevno, a 55 posto tog vremena provode na prostoru naše županije, tvrdi župan Zrilić koji, međutim, nije odgovorio tko sve i s koliko sufinancira tu kompaniju.
SDP-ov vijećnik Nikola Turčinova, nakon praktične obuke u EU, upozorio je da bi taj oblik subvencije mogao biti nedopustiv kada Hrvatska postane članica. Ali župan smatra da je dobar ugovor kojeg ima Zračna luka Zadar s tom irskom kompanijom.
Navodno i Barcelona, koja je definitivno u EU sufinacira uspostavu Rynairove zračne veze i to s paprenim iznosom. Zadarska turistička zajednica (koju čine hoteljeri, kampovi, gradovi itd.) zajedno s HTZ-om trebala bi ove godine uplatiti oko milijun eura Rynairu za tzv. udruženo oglašavanje, model kojeg su baš Zadrani “izumili”, pohvalio se svojedobno župan. Po tom modelu Rijeka, će npr. ove godine platiti Rynaiaru pola milijuna eura.