Nakon što je u Osijeku napunila najveću dvoranu tamošnjeg Sveučilišta, Netokracijina „Digitalna karijera” uspjela je to u četvrtak učiniti i na Sveučilištu u Zadru. Poludnevna konferencija pružila je priliku studentima i mladima da dođu do novih znanja o digitalnom sektoru i upoznaju predstavnike uspješnih zadarskih tvrtki, kako bi se tako ohrabrili na poslovne poduhvate.
U ime suorganizatora zadarskog COIN-a okupljenima se obratio Šime Erlić, pročelnik Upravnog odjela za EU fondove. On je uzeo primjer osječkog Software City kao nešto čemu bi Zadar trebao težiti.
– Svjedoci smo kako se gospodarstvo sve više okreće prema digitalnim djelatnostima. Kada bi Zadar imao nekoliko startup tvrtki, to bi potpuno izmijenilo izgled grada. Mislim da to možemo i nadam se da ćete se uključiti u tu priču i shvatiti važnost digitalne karijere za vašu budućnost i budućnost grada, poručio je Erlić.
Netokracijin osnivač i glavni urednik Ivan Brezak Brkan pokazao je načine na koje tehnologija mijenja tradicionalni koncept poslovanja i radnih mjesta. Poručio je mladima da „fail nije samo greška”.
– Najgora stvar koja vam se može dogoditi je dobivanje novog znanja. S tim iskustvom stvarate prednost pred drugima koji nisu ni pokušali. Ako ne uspijete, pokušajte ponovno, poručio je Brezak Brkan.
Što bi radili kad bi znali da ne možete podbaciti
Kako bi pokazali da je karijera ostvariva i na lokalnom području, Netokracija i COIN su na Sveučilište doveli upravo zadarske predavače.
Marko Mišulić, osnivač inovativne web aplikacije Rentlio, naveo je prednosti, a ne prepreke, rada u manjoj sredini. Jedna od njih je i brzo kolanje informacija, što u poslovnom svijetu može predstavljati veliki benefit. Prvi korak prema ostvarenju svojih vizija je, poručio je Mišulić, definiranje vlastite mjere uspjeha
– Moj uspjeh je što smo iz Zadra uspjeli napraviti nešto što pomaže ljudima, što biram ljude s kojima ću raditi te radno vrijeme. Ne znam jesam li uspješan po općepriznatim standardima. To je druga mjera uspjeha, vi definirajte svoju, rekao je Mišulić.
Za kraj predavanja citirao je svog prijatelja iz studentskih klupa poznatog putopisca Tomislava Perka, koji sva svoja izlaganja završava s pitanjem – „što bi radili kad bi znali da ne možete podbaciti”. Upravo to i radite, nemojte da vas strah spriječi, poručio je Mišulić.
Digitalni nomad Tomislav Pancirov svoju je digitalnu karijeru započeo upravo kao zadarski srednjoškolac. Pokazao je studentima kako izgleda posao u digitalnom marketingu te je pritom naglasio važnost rada na različitim projektima tijekom obrazovanja te kreiranja vlastitog brenda, što je danas, uz pomoć društvenih mreža, lakše nego ikad prije.
Kucanje na vrata i proaktivnost
Sve predavače „Digitalne karijere” na poslovnom putu povezuju dva pojma – proaktivnost i kucanje na vrata. Upravo su se oni provlačili i kroz dvije panel rasprave održane u multimedijalnoj dvorani Sveučilišta. U prvom panelu o tržištu rada razgovarali su Marko Lukić i Ljiljana Zekanović Korona sa Sveučilišta u Zadru, Mario Ivić iz Teluma te Mihovil Barančić iz Zagrebačkog inkubatora poduzetništva (ZIP).
Traženost digitalnih zanimanja prepoznalo je i Sveučilište, koje u suradnji sa zagrebačkim Tehničkim veleučilištem, sljedeće godine napokon otvara studij informacijskih tehnologija. Otkrila je to Zekanović Korona dodajući da je novi smjer zamišljen kao izvanredni stručni studij s 40 polaznika.
Digitalni turizam i kako to tvrtke rade u praksi, uz Mišulića su na drugoj panel raspravi pokazali Martina Knežević, voditeljica marketinga Boutique hostela Forum (Turisthotel) te Natko Ivković, voditelj marketinga Maraske. Pozvali su mlade da im slobodno „pokucaju na vrata” jer su upornost i ideja uvijek traženi.