U prvih deset dana prijava na ovogodišnji tkonski Škraping prijavilo se 250 sudionika. Prijave dolaze iz cijele Hrvatske, zemalja u okruženju, a o ove godine po prvi puta svoj dolazak najavili su škraperi iz Velike Britanije i Španjolske. Organizatori najpopularnije hrvatske treking utrka, Općina Tkon, JKU Prvenj i FKK Sovinje, očekuju ove godine 1.250 sudionika i još tisuću njihovih gostiju i novinara koji će doći u Tkon, kako je najavljeno na prvom Morskom utorku Gradske knjižnice Zadar koji je tradicionalno rezerviran za predstavljanje Škrapniga.
Ovogodišnja utrka održat će se 7. ožujka.
Škarping se sastoji od tri discipline – četrdeset kilometarske ultre, dvadeset kilometarskog đira i deset kilometarske light utrke. Jedinstvena je to utrkama koja počinje na sjevernoj strani otoku Pašmana u Tkonu, nastavlja se na južnu stranu otoka preko poljskih staza i putova s panoramskim vidicima na kornatski arhipelag i Velebit. Prava avantura počinje baš na jugu na obalnim škrapama. Svojom jedinstvenošću Škraping je postao sinonim za Tkon i otok Pašman i jedan od prepoznatljivih simbola Zadarske županije.
– Škraping je puno doprinio razvoju općine Tkon u svakom smislu – turističkom, sportskom. Kad kažemo Tkon misli se na Škraping i obrnuto, kaže načelnik Općine Tkon Goran Mušćet.
Škarping ima veliku ulogu i za turizam Zadarske županije, što su prepoznali u biogradskoj Iliriji koja je generalni sponzor Škrapinga. Ilirja realno gledano nema direktnih učinka od Škrapinga u smislu da će početkom ožujka napuniti par stotina kreveta sudionicima događaja. Međutim indirektne koristi u smislu razvijanja turizma doživljaja i destinacijskog menadžmenat su nemjerljive, kako je rekao predstavnik Ilirije Damir Maričić.
– Ovo je fenomelan projekt kojeg Ilirija podržava. Stvoren je proizvod koji je u duhu stremljenja i potreba hrvatskog turizma u razvoju destinacijskog menadžmenta. Ilirija nema direktne koristi u smislu rasta broja rezervacija zbog održavanja Škrapinga. To će vrijeme sigurno doći. Međutim od Škrapinga Ilirija i svi drugi u turizmu imaju indirektnu korist. Danas nitko od turista ne dolazi ciljano u neki hotel. Oni odabiru destinaciju, a stvari kao Škrapnig doprinose njenoj prepoznatljivosti, kaže Maričić.
Prvi Škraping organiziran je 2006. godine. Naknado je u sklopu njega organiziran i Sajam otočnih proizvoda. Danas je otok Pašman prepoznat po činjenicu da na njemu ima najviše registriranih nositelja oznake Hrvatski otočni proizvod. Istu oznaku nosi i Škrapnig.
– Škraping je naš most s kopnom. On je unio život u naše mjesto, pokrenuo otočnu proizvodnju. Trenutno u općini Tkon ima petnaest nositelja oznake HOP koji su svoje početke imali upravno na Sajmu otočnih proizvoda. Ljudi proizvode, trude se i što je jako bitno ostaju na otoku. Ove godine na Sajmu otočnih proizvoda očekujemo više od četrdeset izlagača sa svih jadranskih otoka, kaže voditeljica Škrapinga Julija Radović.