ZADAR– Radovi na uređenju zapadnog dijela Poluotoka, koji su počeli u veljači ove godine, nakon više najavljenih rokova završetka, bliže se kraju. Građani, koji svakodnevno obilaze to čudno gradilište još ne mogu predočiti izgled i funkcionalnost projekta rađen prema ideji Nikole Bašića. Nema tome davno, i sam je arhitekt priznao; jedno rješenje mijenja drugim, te je najavio i iznenađenja. O čemu je govorio, znate će se za desetak dana, kada taj prostor, za 50 milijuna kuna bude uređen, a do sada su Zadrani imali samo neugodna iznenađenja.
Danima su se pitali što predstavlja čudna metalna konstrukcija, koja bode oči, a za koju se ispostavili da je carinski paviljon. Najteže će biti carinicima ljeti koju budu kontrolirali putnike u toj metalno-staklenoj kutiji.
Na tom parteru Istarske obale dominira neki čudan, ali skup kamen iz Pazina, po imenu kirmenjak. Izvođač radova Duca imao je problema s velikom količinom škarta tih kamenih kocku, a građani, a osobito građanke na visokim potpeticama, imat će teškoća u hodanju tom neravnom, oštrom i poprilično prljavom površinom. Kamene kocke su u funkciji pješačke zone, ali i putova kojim će kamioni izlaziti iz trajekta. Osobito jer je kolnički trak, za kojeg je teško shvatiti da je ulazno-izlazna rampa toliko uzak da su, navode građevinari, više puta u okretu rušili oznake. Kako i neće kada je prostor koji bi trebao biti međunarodno pristanište sužen na račun uređenja javnog prostora koji se zove Pozdrav suncu. Na taj „pariško plavi" eksperiment tek treba pričekati.
Do tada je taj dio rive dobio rasvjetna tijela, neprimjernog oblika, ali još gore rasvjete. Doznajemo kako ni Bašić nije zadovoljan efektom nove rasvjete. A građani pišu gradskoj upravi koja ih upućuje na strpljivost, i žale se kako ih svjetlo iz niskih stupića „tuče" u oči. Zato su dobili argentinsko drvo na kojem će moći sjediti i uživati u zadarskim čudima. Sav taj raskoš kamena, drva, solarnih ćelija, ali i zelenih površina, koje su najbolja stvar tog projekta, završava jednim kolnikom na mjestu kaldrme uz bastion.
Cesta je široka, koliko i nogostupi, pa se svi, s osobito stanovnici Poluotoka opravdano pitaju, tko će njome prometovati kada se zatvori promet ulicom Zadarskog mira. Pored svega, nova urbana oprema tog dijela rive završava gotovo u zraku. Jer, nakon toga slijedi zapuštena pješačka zona i urušena riva.