Studentsko savjetovalište Sveučilišta u Zadru priprema volontere koji će u Gradskoj knjižnici i ove školske godine pomagati zadarskim učenicima u svladavanju školskog gradiva. Za tu našu radionicu, popularno nazvanu “Kako da učenje ne bude mučenje”, vlada veliki interes jer, osim što je besplatna, pruža djeci puno više od samog svladavanja školskog gradiva, kaže dipl. knjižničarka Nada Radman. Ona je jedna od inicijatora projekta koji se u Hrvatskoj provodi samo u zadarskoj Gradskoj knjižnici, zahvaljujući volonterima, studentima koji su pri kraju studija psihologije.
– Međuinstitucionalnom suradnjom, u ovom slučaju Sveučilišta i Knjižnice, postižu se bolji rezultati. Radionica “Kako da učenje ne bude mučenje” postala je tražena i popularna jer su volonteri educirani i s mladima, osim što im pomažu u učenju, razgovaraju o nizu problema koji ih muče, od teškoća koje imaju u koncentraciji, svladavanju strahova, planiranju, putu do uspjeha, do otkrivanja komunikacijskih vještina.
Radionica se pokazala i kao odlična prevencija jer se djeca druže, usvajanju pozitivne oblike ponašanja i razmišljanja, stječu pozitivne navike, istaknula je Nada Radman. Radionica koju organizira Gradska knjižnica namijenjena je učenicima sedmih i osmih razreda, te srednjoškolcima.
Učenici ne plaćaju ništa, niti postoji financijska potpora ovom projektu. Jedini se problem pojavljuje kod upisa djece jer ih se prijavi puno više nego što ih radionicom može biti obuhvaćeno. Na jednoj radionici može biti 20 djece, a na posljednju se prijavilo 86 učenika.
Za one koji ne uče u radionici, Gradska knjižnica je osigurala besplatne repeticije: oglašen je poziv apsolventima s položenom pedagoškom grupom predmeta, zaposlenim profesorima i profesorima u mirovini da učenicima osnovnih i srednjih škola slabijeg imovnog stanja pruže pomoć u učenju.
-Već su nam se javili neki profesori. Oni s učenicima rade volonterski i besplatne “repeticije” u Knjižnici su već počele. Uvijek se najviše traži pomoć za matematiku, te za strane jezike, kazala je Radman.