Zadar bi kroz nekoliko godina mogao biti povezan s otocima podmorskim tunelskim mostovima, rečeno je to na radnom sastanku i prezentaciju održanoj u Domu Zadarske županije. Prezentaciju je održao Boženko Jelić iz splitske tvrtke Jelić Inženjering, inače autor izvornog projektnog rješenja mogućnosti povezivanja kopna i otoka tunelskim mostovima.
Ukoliko bi se sve posložilo, kada bi ovo postao državni projekt koji bi bio financiran i kada bi se dobile potrebne dozvole, podmorski tunel mogao bi biti gotov za dvije godine, kazao je Jelić. U Zadarskoj županiji predviđeno je povezivanje u pravcu sjever-jug te bi Zadar bio povezan s Ugljanom, Ugljan s Ižem i Iž s Dugim otokom te eventualno u pravcu zapada Ugljan-Rivanj-Sestrunj-Ist.
Boženko Jelić je između ostaloga kazao kako se most i tunel ne mogu porediti, te da su mostovi skupi i čest problem im je djelovanje vjetra, dok bi cijena tunelskog mosta bila manja od dva do tri puta. Ipak, kako bi se ovakav projekt mogao realizirati potrebno je da ga prihvati država, odnosno da postane razvojni projekt. Tek nakon te odluke mogu se tražiti investicije.
– Moje rješenje daje veze koje bi bile 20-30 metara ispod mora, to bi bio „lebdeći most”. Sigurnost je neupitna, jer unutar mora su bolji uvjeti nego na kopnu. Ti naši otoci bit će dio europskog tla i normalno je da ih treba povezati, a onda bi otočani mogli živjeti primjerice na Ižu, raditi u Zadru i skoknuti u kazalište u Zagreb.
U svijetu postoji više podmorskih tunela, ali ne ovakvih, koji bi „lebdjeli” na pola dubine mora.
Župan Stipe Zrilić kazao je kako je ovaj projekt od posebnog interesa za otoke, otočke općine, Zadarsku županiju i Hrvatsku te da ga je potrebno utvrditi na državnom nivou i uvrstiti ga u dokumente kako bi se mogla povući sredstva te da bi se projekt mogao realizirati. Na prezentaciji su bili načelnici i predstavnici otočkih općina Zadarske županije, a Daniel Katičin, načelnik Općine Tkon rekao je kako u Prostornom planu Zadarske županije već 10 godina postoji nacrt mosta koji bi povezao Pašman i kopno.
– Za nas su oba rješenja dobra, samo je pitanje kojeg je moguće realizirati. Teško je reći kada bi se ovo moglo realizirati, ali puno toga se treba posložiti. Idejno rješenje za most smo imali 1998. godine, ali geomehanički elaborat morskog dna nikada nije bio napravljen te zbog toga nismo mogli dobiti lokacijsku i građevinsku dozvolu. Kada bi se taj papirnati, birokratski, dio završio prije imali bi cijene, troškovnike i mogli bi prijaviti ovo prema strukovnim fondovima, kazao je Katičin dodajući kako bi u najpovoljnijim uvjetima već 2016. godine jedan od pravaca s kopna prema otocima mogao biti gotov.