Nastava u hrvatskim školama postavljena je za prosječnog učenika, a učenici s posebnim potrebama, s jedne i druge strane, ne dobivaju potrebnu skrb. U posljednje vrijeme radi se dosta s učenicima u poteškoćama u razvoju, ali na drugoj strani je potpuna praznina – daroviti učenici često su kasno prepoznati, doživljava ih se kao nemirnu djecu, kao poteškoću, umjesto blagoslov, rečeno je na današnjoj početnoj konferenciji projekta “ZadarZaDar” – Doživljajna pedagogija u prirodoslovnim predmetima za razvoj darovitih učenika, održanoj u Svečanoj dvorani Sveučilišta u Zadru.
Baš zbog tih razloga u zadarskoj OŠ Bartula Kašića prijavili su se za projekt iz Europskog socijalnog fonda i ušli u 10 odabranih među 400 prijavljenih projekata.
Svega 20 posto darovitih učenika se prepozna, a ostalih 80 posto se uklopi u sivilo.
– Daroviti učenici su najzapostavljenija kategorija u obrazovanju. Često im se ne možemo adekvatno posvetiti, imamo zastarjele metode, nemamo adekvatnu opremu, dobru strategiju. Sustav ne zna kud bi s takvom djecom. Kako bi se projekt održao pokrenuli smo ga u suradnji s partnerima – Sveučilištem u Zadru, Gradom Zadrom i četiri osnovne škole. Vjerujemo da ćemo kreativnim radionicama, opremanjem škola, edukacijom djelatnika i uspostavom platforme “Online centar Zadar za darovite” postići zadane ciljeve, istaknula je ravnateljica OŠ Bartula Kašića Katica Skukan.
Prorektorica Ivanka Stričević ravnateljici Skukan zahvalila je na angažmanu, te ispričala rektoricu Dijanu Vican, koja je od početka uključena u projekt, i kao rektorica i kao pedagog koji ulaže napore u kreiranju strategije obrazovanja i reformi.
– Sveučilište u Zadru ulaže ono najbolje što ima – svoje djelatnike, prvenstveno s našeg Odjela za pedagogiju, ali i s drugih odjela koji se kroz različite aspekte bave obrazovanjem, te Centra Stjepan Matičević. Želimo projektu uspješan rad, ali i da izgradi još bolje partnerske odnose za još neke projekte koji su nam potrebni. Sveučilište u Zadru uvijek će se uključivati u razvojne projekte koji su na dobrobit lokalne zajednice i društva u cjelini, istaknula je Stričević.
Dogradonačelnica Jagoda Surać obećala je gradsku podršku svim projektima koji prate darovitu djecu, a pročelnik Odjela za odgoj i školstvo Joso Nekić istaknuo postojeće projekte – centre izvrsnosti za matematiku, fiziku i informatiku, rano učenje stranih jezika i Dane izvannastavnih aktivnosti.
– Moje je mišljenje da su svi učenici nadareni, a zadatak obrazovnog sustava je da prepozna njihovu nadarenost. Naše obrazovanje u tom smislu treba reformirati, poručio je Nekić.
Jedan od voditelja projekta Krešimir Groš najavio je ciljeve projekta – suradnju ustanova na svim razinama, uspostavu sustava koji će prepoznavati darovite učenike, pisanje programa za rad s darovitima te pokretanje “Online centra Zadar za darovite”.