ZADAR– Brojna pitanja i odgovori, vezano za natječaj izrade idejnog arhitektonsko-urbanističkog rješenja putničkog terminala Zračna luke, ukazuju na to kako je naprasno objavljen taj natječaj, bez najave koju je javnosti bio dužan dati direktor Josip Klišmanić, a po svemu sudeći loše je i pripremljen. Društvo arhitekata Zadra preuzelo je provedbu tog natječaja koji bi trebao rezultirati novom zgradom terminala od pola milijardi kuna.
Kako javnost, osim one zainteresirane, nema uvid u dokumentaciju koju su pripremali stručnjcai iz Splita, iz službene objave dokumenta javne nabave, doznajemo da na zadarskom aerodromu nemaju nikakvu viziju. Na pitanje maksimalne visine izgradnje terminala, odgovor je: “Prepušta se natjecateljima da ju definiraju”. Iz više primjedbi je jasno da se smjer prostora širenja ne podudara s master planom, pa se nedoumica oko osnovnih polazišta, rješava tako da se kandidati upućuju na projektni zadatak. Ovisno o rješenju i dinamici širenja terminala, odgovor je na upit kada je predviđeno rušenje upravne zgrade i kontrolnog tornja.
Kako je analiza konstrukcije dosta općenita, molimo da se definiraju dijelovi konstrukcije koji se mogu rušiti i dijelovi konstrukcije koje obavezno treba sačuvati i uklopiti u novi objekt, pitanje je potencijalnih kandidata. A odgovor je – Nema obvezujućih uvjeta. Odluka ovisi o predloženom rješenju.
Može li se dogovoriti dodatni obilazak? Ne, jasno su poručili provoditelji natječaja iako dio zainteresirane javnosti zna kako su neki arhitekti na zadarskom aerodromu dobili sve potrebne informacije prije objave natječaja.
Nakon odgovora na iduća pitanja, još se manje zna:.Pitanje: Na etaži -1 – čemu služi tunel koji je postavljen vertikalno s obzirom na tunel kojim ide prtljaga od check-ina do sortirnice? Odgovor – Navedeni tunel trenutačno nema utvrđenu namjenu.
Pa onda na logično pitanje: Je li se faze definiraju prema rastu broja putnika ili je važniji financijski aspekt? I ako je glavni financijski aspekt, molimo Investitora da navede koliko točno faza želi., daje se “logičan” odgovor: Logični razvoj terminala u fazama potrebno je definirati prema točci 4.1.1 FAZNOST IZGRADNJE ZGRADE. Posebno de se vrednovati usporedni financijski pokazatelji za predložene faze i cjelinu projekta.
Iz pitanja i odgovora doznaje se kako je u procjeni investicije od 500 milijuna kuna bez PDV-a, uračunata i aerodromska oprema. No na pitanje nacrta magistralnih vodova instalacija ispod zgrade, odgovor je – nema potrebe u ovoj fazi.
Iz jednog pitanja doznajemo kako se planira lakošinska željeznica, ali i da je za rent a car potreban poseban prostor zbog toga što je Zadra zračna luka na kojoj prevladavaju niskotarfne kompanije čiji putnici uvelike koriste tu uslugu.
Pa je pojašnjeno kako se postavljanje dodatnih brklji traži za zone rent-a-car, shuttle i taxi vozila. U budućnosti bi se dopustilo i kratko zaustavljanje ispred zgrade terminala. Doznaje se i kako je na CAD podlogama prikazano 6 izlaza (gate), dok u stvarnosti postoji samo 5. Od ranije je poznato kako se planira premještanje kontrole leta i vatrogasne službe na vojni dio aerodroma u Zemuniku. U budućem terminalu za potrebe administracije predviđen je prostor od 1960 m2. Na upit gdje će biti smješteno osoblje uprave tijekom izvođenja radova širenja, očekuje se da na to odgovore svojim prijedlozima sami natjecatelji. Na pet zaposlenih planirano je jedno parkirno mjesto, ostala će se kao i do sada naplaćivati korisnicima zadarskog aerodroma na kojem je previđen rast na godišnjoj razini iznosi 5 do 7 posto.
Ako ne bude očekivanog rasta putnika, neće biti potrebe ni za tolikim terminalnom, izjavio je direktor Klišmanić.