Iako relativno mlad, Josip Bilaver već je duže vrijeme prepoznatljivo lice hrvatske političke scene. Poznat nam je kao dugogodišnji nacionalni predsjednik Mladeži HDZ-a, bio je i saborski zastupnik, pomoćnik ministra, a sada je jedan od najaktivnijih državnih tajnika koji preko Ministarstva mora, prometa i infrastrukture aktivno provodi renesansu hrvatske obale, ali i brojne druge infrastrukturne projekte.
– On je sasvim sigurno najbolji državni tajnik u ovoj Vladi. Čovjek koji radi odličan posao u vrlo zahtjevnom resoru, kratko je ustvrdio iskusni politički lisac Božidar Kalmeta dok smo čekali mladog Škabrnjanca za dogovoreni razgovor.
– Ponosan sam što sam dio aktualne hrvatske Vlade koja ulaže rekordna sredstva u prometnu infrastrukturu, a značajna sredstva ulažemo u naš kraj. Samo u mandatu ove Vlade u Zadarsku županiju uloženo je više od tri milijarde kuna. Izgradili smo velik broj novih prometnica, podvožnjak ispod Zračne luke u Zemuniku, dovršen je putnički terminal u luci Gaženica, europskim sredstvima obnovili smo vozni park javnog prijevoza u Zadru, a Zadarska županija rekorder je u Hrvatskoj po ulaganju u ribarsku i pomorsku infrastrukturu. Gradi se ribarska luka u Kalima, uskoro kreće i gradnja ribarske luke u Gaženici, a ono što posebno veseli da i naši ribari i poduzetnici iz sektora marikulture u sve većoj mjeri koriste sredstva iz EU fondova, poručuje Bilaver.
U suradnji sa Županijskom lučkom upravom Zadar resorno ministarstvo provodi brojne projekte obnove luka i lučica po Zadarskoj županiji.
– Osigurali smo 100 milijuna kuna za izgradnju trajektne luke Tkon i luke Sali, a u pripremi imamo niz novih projekata. Uredili smo i obnovili mjesne luke u više od 20 naselja u Zadarskoj županiji, a potpisali smo i još jedan strateški projekt, Privlački gaz. Veliki izazov nam je izgradnja nove željeznice koja će biti izmještena iz svih gradskih i prigradskih naselja, poput Bibinja i Arbanasa. Pripremamo projektnu dokumentaciju, znajući koliko je i taj dio prometne infrastrukture važan, pogotovo u teretnom prometu, dodaje Bilaver koji je posebno ponosan na jedan novi projekt, onaj sanacije i rekonstrukcije zadarske rive.
– Za projekt obnove rive osigurali smo 75 milijuna kuna što je jedna od najvećih investicija u gradu Zadru u posljednjih nekoliko godina. Našim otočanima smo osigurali novi trajekt Ugljan koji dolazi na liniju Zadar – Preko, a osigurali smo proračunska sredstva za cjelogodišnje održavanje linije Zadar – Ancona. Svi znamo kolika je ta linija važna, kako povijesno, ali i za budućnost. Njezina važnost pokazala se i za vrijeme korona krize, dodaje Bilaver.
Kakvi su planovi za proširenje kapaciteta Zračne luke u Zemuniku?
– Mogu najaviti i da će Zračna luka Zadar u narednom razdoblju dobiti novu zgradu putničkog terminala, za koju je već izabrano idejno rješenje. Produljit ćemo i uzletno-sletnu stazu za dodatnih 700 metara kako bi u nju mogli slijetati i najveći zrakoplovi. Za sve to, naravno, potrebno je određeno vrijeme, ali mogu ustvrditi da ćemo nakon realizacije tog projekta, sasvim sigurno biti ponosni na našu Zračnu luku koja će biti u rangu najboljih europskih gradova, najavljuje Bilaver.
Postoji li neki projekt koji u ovom razgovoru nismo najavili?
– Ima ih još puno koji su u pripremi, a siguran sam da ćemo uz podršku naših birača i ostvariti. Evo već sad mogu najaviti da ozbiljno planiramo napraviti novu državnu cestu kroz zaleđe naše županije koja bi rasteretila Jadransku magistralu, pogotovo u ljetnim mjesecima.
Državni tajniče, koja je vaša završna poruka?
– Lista HDZ-a ima najviše kvalitetnih kandidata i s nje će najviše zadarskih kandidata biti izabrano u Hrvatski sabor. Sve su to ljudi koji će, sasvim sigurno, beskompromisno braniti interese Zadra i Zadarske županije. Stoga, za Grad i Županiju sigurne budućnosti zaokružimo listu broj 10 i birajmo Sigurnu Hrvatsku, zaključuje Bilaver.