Zajednica ponuditelja Prvi treptač iz Splita te Filius iz Zadra dala je damping ponudu za posao četverogodišnjeg održavanja cesta u Gradu Zadru u odnosu na Ceste Zadarske županije koje su do sad imale ugovor s Gradom.

Po natječaju Grada Zadra, danas su otvorene te dvije ponude. Na procijenjenu vrijednost od 32 milijuna kuna, Ceste Zadarske županije (CZŽ) ponudile su 30.4 milijuna, dok je Zajednica ponuditelj licitirala s iznosom od 18.6 milijuna kuna (sve to bez PDV-a) Krajnji ishod ovakvog natječaja teško je predvidjeti s obzirom na sudionike.

Naime, prošli natječaj za održavanje gradskih prometnica završio je na sudu. Filius, zadarska tvrtka u vlasništvu obitelji Škara, dobila je prije dvije godine prvostupanjsku presudu na Upravnom sudu koji je tražio da se natječaj iz 2017. godine poništi. Iz grada su najavili žalbu Višem upravnom sudu. I dok je sudovanje trajalo ili možda još traje, Ceste Zadarske županije su obavljale taj posao za Grad, čak i nakon isteka ugovornog roka za koji su odlukom Gradonačelnika dobili još milijun kuna dok se ne riješi natječaj.

I na prethodnom natječaju Filus je bio jeftiniji sa svojom ponudom nego li CZŽ. Jedan od argumenata žalbe je bila manja nosivost kamiona u odnosu na tražene uvjete.
Na ovom su natječaju bili drastično jeftiniji, što u modelu obavljanja ovog posla, baš i nije neki faktor, jer Odjel za komunalne poslove uz redovno održavanja, naručuje ekstra poslove. Na aktualnom natječaju, Filius se udružio sa splitskom tvrtkom Prvi treptač, specijaliziranom za horizonatalne i vertikalnu signalizaciju. Oni su prisutni na zadarskom području, a jedna od najvažnijih referenci im je signalizacija kojoj su opremili luku Gaženica.

Na današnjem otvaranju ponuda bio je samo ovlašteni predstavnik Cesta Zadarske županije koje već godinama održavaju i državne ceste na zadarskom području.

Tijekom natječaja bilo je desetak pitanja na nejasnoće odredbi. Na jedno pitanje, nadležni nisu imali odgovor: kolika je ukupna dužina nerazvrstanih cesta u administrativnim granicama Grada Zadra, jer još nije napravljena baza podataka. Zna se samo da 96 kilometara cesta, uključujući gradski most i Trg tri bunara (za ne vjerovati, op. a.) ulaze u kategorije prioriteta održavanja pri zimskim uvjetima, što je jedna od važnih obaveza koncesionara, kako se kolokvijalno nazivaju firme koje imaju ugovore s Gradom za obavljanje komunalnih poslova.

Na potezu je Povjerenstvo.