Učenici Strukovne škole Vice Vlatkovića osvojili su ovog vikenda prvo mjesto na online hackatonu medijske i informacijske pismenosti za učenike srednjih škola u okviru IN EDU projekta. IN EDU (Inclusive communities through media literacy and critical thinking education) je dvogodišnji projekt koji se financira sredstvima Erasmus+ programa Europske unije s ciljem osnaživanja zajednica i socijalne uključenosti kroz medijsku pismenost i kritičko razmišljanje.

Centar za mir, nenasilje i ljudska prava - Osijek su organizirali HACKATON na temu „fake news". Cilj Hackatona je bio izraditi kampanju u kojoj će učenici kroz kritičko razmišljanje promicati toleranciju, ljudska prava, demokratske vrijednosti te utjecati da sterotipi i predrasude u društvu postanu tek usputna pojava.

"Pandemija nas je sve natjerala da više vremena provodimo doma, samim time postoji velika opasnost od lažnih vijesti s kojima smo svakodnevno okruženi kroz medije i društvene mreže", objašnjavaju iz Strukovne škole.

Na natjecanju je sudjelovao tim Strukovne škole Vice Vlatkovića „Strukovnjaci", učenici 3A i 4A razreda (smjer tehničar za računalstvo) u sastavu: David Vukoša, Luka Peričin, Ria Radić, Gabrijel Krišto i Dominik Kovačević, a mentori su bili Tomislav Bašić, Kristina Krstić i Sanja Miočić. Kampanja je tekla u smjeru problema migracija koje postoje oduvijek. Osobe u potrazi za sigurnošću i sretnijim životom godinama ostaju zarobljeni na rubu nesigurnosti, jer im se zatvaraju vrata i podižu zidovi. Iz tog razloga zadarski tim izradio je Instagram profil pod nazivom „na_granici_istine" i web stranicu na kojoj se mogu provjeriti činjenice i točne informacije o predrasudama s kojima se migranti često stigmatiziraju.

Među deset timova koji su sudjelovali iz cijele Hrvatske „strukovnjaci" su osvojili prvo mjesto. Nagrađeni su iznosom od 3.000 eura za razvijanje svoje kampanje a osim novčanog iznosa imat će priliku 2021. godine u Sofiji predstaviti kampanju zajedno sa pobjednicima hackatona iz Bugarske, Italije i Slovenije.

- Učenici su pokazali iznimnu zainteresiranost, volju, želju, digitalnu pismenost te znanje iz društvenih područja. Jedan divan primjer kako timski rad, uvažavanje, pozitivna „vibra" rezultira pričom koja ima svoj nastavak, poručio je pobjednički tim.