Gradonačelnik Grada Zadra, Branko Dukić i suradnicima obišao je danas novoizgrađene pristupne prometnice za Gospodarsku zonu Crno i za novo Gradsko groblje grada Zadra. Nakon obilaska prezentiran je projekt i najavljeno raspisivanje natječaja za izgradnju NGGGZ.
– Već duže vrijeme u Zadru postoji potreba za izgradnjom novog groblja jer je kapacitet postojećih groblja nedostatan. Koliko sam informiran, za sada dvjestotinjak ljudi na popisu čeka nove grobnice, a vjerujem da ćemo već iduće godine ovdje imati nova ukopna mjesta. Također, Gradu Zadru je iznimno bitna pristupna cesta kojom ulazimo u GZ Crno jer stavljanjem zone u funkciju, razvojem Gaženice i Zračne luke stvaramo optimalno područje za poduzetnike, nove investicije u gospodarstvu, rast zaposlenosti i daljnji razvoja grada Zadra, naglasio je gradonačelnik Dukić.
Pročelnik UO za prostorno uređenje i graditeljstvo, Darko Kasap detaljno je predstavio projekt novog groblja.
– U utorak je na dnevnom redu Sjednice Gradskog vijeća prijedlog Proračuna Grada Zadra za 2021. godinu, za koji vjerujem da će biti usvojen, a u kojem je, među ostalim, i stavka za izgradnju 1. faze 1. etape NGGGZ u iznosu od 7 milijuna kuna, nakon čega slijedi priprema za raspisivanje javnog nadmetanja za izgradnju. Početne faze čine dio groblja koji će se oformiti kao „manje groblje” sa svim potrebnim pratećim sadržajima u službi dostojanstvenog ispraćaja pokojnika i sa svom potrebnom infrastrukturom: promet u kretanju i u mirovanju, elektromreža, javna rasvjeta, opskrba vodom i fekalna i oborinska odvodnja. Za ilustraciju spomenuto „manje groblje” je veličine približno kao groblje na Belafuži. Predviđeno trajanje gradnje prve faze prve etape je dvije i pol godine, a ukupna vrijednost izgradnje cijele etape je 25 milijuna kuna, istaknuo je pročelnik Kasap.
Dodao je kako je arheološkim istraživanjima na ovom području pronađena stara rimska cesta koja dijelom presijeca novo groblje, a s obzirom da se parcela nalazi na vodno-zaštićenom području, prema zahtjevu Hrvatskih voda, bilo je potrebno zbrinjavanje oborinskih voda rješavati u posebnoj laguni, što je sve utjecalo na dinamiku realizacije projekta.
– Najvažnije je to da će tijekom ili u drugoj polovici iduće godine Nasadi već biti spremni za izgradnju prvih grobnica te će se prvi dio groblja moći staviti u funkciju s obzirom da je na postojećim gradskim grobljima broj ukopa već ograničen. Nakon Rijeke, Zadar će biti drugi veći grad u Hrvatskoj koji gradi potpuno novo gradsko groblje na novoj lokaciji, zaključio je Kasap.
Ukupni kapacitet groblja je 7.513 grobnica, ukupno 2.268 urni i niša, odnosno sveukupno 30.198 grobnih mjesta. Gradnja groblja predviđena je u sedam etapa, kako to budu zahtijevale potrebe, pretpostavka je da bi ovakvo groblje bilo dostatno za sljedećih stotinjak godina.