Luka Sali od 15. studenog bit će zatvorena za pomorski promet zbog kapitalne izgradnje lukobrana u vrijednosti od 90 milijuna kuna.
Brodska povezanost središta Dugog otoka privremeno će preseliti u Zaglav s kojim će Općina Sali organizirati i plaćati autobusnu liniju koju održava Liburnija. Imat ćemo dva autobusa. Jedan će biti stacioniran u Zaglavu u slučaju veće gužve. U Salima će on imati dvije stanice „ispod škole” i kod „stare uljare”, doznajemo od načelnika općine Zorana Morovića.
Županijska lučka uprava uvela je u posao izvođača radova, slovenski Adriaing i Kali gradnja, istu zajednicu koja vrijedno radi i na obnovi zadarske rive te uređenju Liburnske obale.
Oni su početkom listopada trebali otvoriti i gradilište u Salima, ali još je trajala nautička sezona. Sali su postali veliko nautičko središte i postavlja se pitanje hoće li luka u Salima za njih biti otvorena iduće sezone.
Ravnatelj Županijske lučke uprave Davor Škibola nije nam mogao odgovoriti na pitanje hoće li se radovi na izgradnji 141 metara dugog lukobrana i produbljenja gaza mora prekidati tijekom tri ljetna mjeseca.
– To će se vidjeti u organizaciji gradilišta i dinamici radova. Naravno da nam je svima u intresu da luka funkcionira ta tri mjeseca kako za nautičare tako i za javni linijski promet, kazao je Škibola. Izvođači radova tim javnim interesom nisu uvjetovani u ugovoru.
Oni imaju obavezu radove završiti do kraja 2023. godine što je financijski rok za taj EU projekt. Sve što se do tada ne dovrši i plati, ići će na trošak Županijske lučke uprave. EU financijeri daju 85 posto iznosa ugovorenog projekta koji je preko Ministarstva mora prošao pod nazivom Dogradnja gradske luke Sali na Dugom otoku.