Tko će i kako provesti preuzimanje Marine Zadar, što je nedavno najavio ministar Oleg Butković, pitanja su koje smo uputili na adresu Županijskog državnog odvjetništva, znajući kako je ta uloga posrednika zatražena od Lučke uprave u Zadru(LUZ).
„Po pravomoćnoj presudi Trgovačkog suda, Županijsko državno odvjetništvo pokrenulo je postupak preuzimanja Marine Zadar koje je do sad bila u posjedu Tankerkomerca, po pravomoćnoj presudi Trgovačkog suda u Zadru.
Vlada Repubiike Hrvatske će odlučiti o tome kome će se povjeriti operativna provedba primopredaje i privremeno upravljanje navedenom lukom.
Pitanje naknade za ulaganja Tankerkomerca d.d. u navedenu marinu je predmet posebne parnice koja se vodi pred Trgovačkim sudom u Zadru, u kojoj još nije donesena sudska odluka. U odnosu na marinu u Velom Ižu još se vodi upravni spor u kojem se odlučuje o granicama lučkog područja. Od ishoda tog spora ovisi i okončanje ranije pokrenute parnice radi predaje ove luke u posjed državi”, informacija je Županijskog državnog odvjetništva.
Da je taj postupak prilično kompleksan, govori i činjenica da se presuda odnosi na primopredaju nad marinom koja mora biti slobodna od stvari i osoba. A da bi se do toga došlo, treba provesti zakonske preduvjete koji su u tako specifičnom slučaju vrlo delikatni.
Marina koju je Tankerkomerc upisao u svoje vlasništvo je živi organizam. U njoj rade i održavaju je radnici Tankerkomerca ali u njoj se nalaze i druge uslužne službe. I ono što je najvažnije, postoje ugovori o vezu s vlasnicima brodova.
Sve to bi trebalo zakonski riješiti preuzimanjem komercijalne marine, najvjerojatnije od strane Lučke uprava Zadar.
Iako je Županijska lučka uprava na pomorskoj granici s marinom izgrađenoj u nekadašnjoj Vrulji, ona je zaobiđena u ovom procesu kojeg vode državne institucije.
Država je i vodila postupak pa ga treba i završiti do odabira koncesionara na pomorsko dobro, a nakon što se poništi natječaj Ministarstva mora otvoren prije 7 i po godina.