Nakon blagdanske stanke na raskrižju Žmirići nastavljeni su radovi koje za Hrvatske ceste izvodi Strabag. S njim je nakon natječaj procijenjene vrijednosti 7 milijuna eura, sklopljen ugovor od 5,5 milijuna eura i rok od 15 mjeseci za radove koje će završiti u ožujku 2025.
Uvijek se kroz posao ugovorena cijena povećava, pa će tako i u ovom slučaju Strabag dobiti više nego li je licitirao sa svojom ponudom. Točan ukupan trošak će se znati nakon završetka svih radova i provedbe okončanog obračuna, ali će sigurno zbog primjene metodologije izračuna promjene jediničnih cijena radova i većeg opsega radova odstupati od ugovorenog iznosa, najavili su iz Hrvatskih cesta.
Stoga smo ih dodatno pitali koji su to radovi koji nisu bili predviđeni od strane projektanata, a to je D6Z, u izvedbenom projektu .
To uključuju više različitih vrsta građevinskih i elektrotehničkih radova od kojih su u najvećoj mjeri zastupljeni izmiještanje i zaštita telekomunikacijskih instalacija, premještanje i zaštita elektroenergetskih instalacija, premještanje i zaštita vodoopskrbnih instalacija, uklanjanje i premještanje ogradnih zidova, premještanje i dogradnja objekata i prateće infrastrukture azila za napuštene životinje te prilagođavanje geometrije postojećih cestovnih priključaka i spojeva, naveli su iz Hrvatskih cesta.
Radovi na proširenju i propusnosti Žmirića, kao najveći kapitalni projekt Hrvatskih cesta ugovorenih na 15 mjeseci, otvorio je tadašnji direktor HC Josip Škorić koji je završio u istrazi USKOK-a.
Stvarano su počeli u siječnju 2024. godine. Dokle se došlo s obzirom da najnovije fotografije s gradilišta pokazuju da su četiri trake već ucrtane, na novinarski upit odgovorili su iz Hrvatskih cesta.
.Obujam do sada izvršenih radova izražen u postocima je cca 75% od ukupne količine radova koji će se izvesti u konačnici. Uzevši u obzir dosadašnju i planiranu dinamiku za naredni period ne očekuje se prolongiranje roka završetka samih građevinskih radova, ali je planirano osigurati izvođaču dodatni vremenski interval nužan za završno uređenje gradilišta, ugradnju prometne opreme te provedbe potrebnih usklađivanja i ispitivanja iste.
Samo raskrižje državne ceste DC306 i ulica Put Nina i Matije Gupca je većim dijelom završeno te će se nakon završetka preostalog manjeg dijela radova tijekom siječnja pustiti u uredan promet, a u periodu do ožujka 2025. godine, kada je očekivani završetak svih radova, će se izvoditi radovi na dijelu državne ceste od predmetnog raskrižja do kraja zahvata u smjeru Kožina.
Rekonstruirana državna cesta će se sastojati od dva kolnička traka (svaki s dva prometna traka) međusobno razdvojena zelenim pojasom, a u zoni raskrižja biti će izvedene i dodatne prometne trake za lijeva i desna skretanja.
Osim samog raskrižja izgrađene su i obilazne prometnice sa svom komunalnom infrastrukturom, te će se u konačnici rekonstruirati svi postojeći spojevi na javnu cestu i raskrižja u zoni zahvata čime će ukupna duljina rekonstruiranih i izgrađenih cesta iznositi cca 3 kilometra. Nakon završetka radova propusna moć predmetnog raskrižja će se znatno povećati čime će se pridonijeti višoj razini uslužnosti i smanjenju gužvi, te povećanju sigurnosti za sve sudionike u prometu, poručili su iz Hrvatskih cesta.
Iz zadarskih Nasada tražili su da se naprave malo veći “optoci” koje bi oni trebali ozeleniti, što će sigurno napraviti na dijelovima uz novu prometnicu uz zelene Žmiriće i njihov rasadnik.