Naš je mail sandučić zatrpan reakcijama građana na pojačene aktivnosti Pauk službe tvrtke Obala i lučice i prometnih redara Grada Zadra. Naši čitatelji uspoređuju, ukazuju na nelogičnosti i različite kriterije kojima se postupa prema vozačima koji su parkirali na području gdje se parking ne naplaćuje u odnosu na one koji parkiraju vozila na mjestima koja su u naplatnom sustavu, a podjednako ugrožavaju promet. U dokazivanju svojih tvrdnji jedan je naš čitatelj napravio rekonstrukciju kako bi dokazao da mu Pauk služba tvrtke Obala i lučice nije smjelo premjestiti automobil. Pročitajte i pogledajte i prosudite tko je u pravu.
– U prilogu je dokument koji dokazuje sav apsurd prometne signalizacije u Ulici Luke Jelića, i očiti primjer teroriziranja gradskog prometnog redarstva i gradskog poduzeća Obale i lučice nad građaninom čije vozilo nije ometalo sudionike u prometu. Na moju žalbu njihov odgovor je bio da je to jednosmjerna ulica i da je vozilo bilo parkirano blizu pune crte. Ako je ulica jednosmjerna, kako tvrde iz Obala i lučica, čemu služi bilo koja crta na njoj, puna ili isprekidana??? Gdje je u toj ulici znak da je ulica jednosmjerna?
1. Zabrana prometa u oba smjera
Znak je jasno vidljiv na početku ulice Luke Jelića kad se dolazi iz ulice Istarska obala.
Dakle, sukladno prometnom znaku, i Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, iz ulice Istarska obala ne bi se smjelo prometovati ulicom Luke Jelića.
2. Zabrana prometa bez zaustavljanja – carina
Ovaj znak je postavljen na rasvjetni stup, otprilike po sredini ulice Luke Jelića za vozila koja dolaze u ulicu Luke Jelića iz smjera ulice Božidara Petranovića, zabranjujući prolaz vozilima bez zaustavljanja, jer je desetak metara dalje nekad davno tu bio granični prijelaz. Zbog toga je po sredini ulice ostala jedva vidljiva puna crta, koja danas također nema nikakvog smisla, osim što služi djelatnicima Obala i lučica, odnosno gradskog prometnog redarstva, kao alibi za premještanje vozila hvatajući se za Zakon o sigurnosti prometa na cestama članak 84. točka 12., koji kaže „na dijelu ceste gdje bi širina slobodnog prolaza od zaustavljenog ili parkiranog vozila do neisprekidane uzdužne crte na kolniku ili do neke zapreke na cesti, bila manja od 3 m, odnosno do suprotnog ruba kolnika manja od 4 metra.”
Inače, crta po sredini ceste, puna ili isprekidana, razdvaja dvosmjernu cestu (ulicu), a ne jednosmjernu kao što tvrde iz Obala i lučica da je ulica Luke Jelića jednosmjerna.
3. Vozilo parkirano uz desni rub kolnika, koje nije ometalo ni promet vozila ni pješaka, koje je pauk-vozilo premjestilo. Vozilo je bilo parkirano otprilike neposredno prije znaka carine.
4. Zabrana zaustavljanja i parkiranja
Ovaj znak je postavljen na nogostup, s desne strane ulice Luke Jelića, kad se u navedenu ulicu dođe iz ulice Božidara Petranovića.
Iz priloženog je vidljivo:
1. da je vozilo nepropisno parkirano
2. da vozilo nije ometalo pješake, jer nije bilo parkirano na nogostupu
3. da lijevi prometni trak nije u funkciji, jer je na dnu ulice postavljen znak zabrane prometa
4. da granični prijelaz godinama nije u funkciji i da je znak za carinu nepotreban (navod se lako provjeri u carinskoj ispostavi Zadar)
5. da ležeća signalizacija (crte) nije jasno označena
6. da je na jednom kraju ulice znak zabrane prometa u oba smjera, a na drugom zabrana parkiranja i zaustavljanja
7. da je vozilo u prekršaju bilo parkirano uz desni rub kolnika
Pitanje glasi:
Zašto je pauk-služba poduzeća Obale i lučice, po nalogu prometnog redarstva Grada Zadra, premjestila vozilo, koje nije ometalo druge sudionike u prometu, a ne samo kaznila vozača za nepropisno parkiranje?