Vrhunsku hrvatsku deliciju i jedan od naših najpoznatijih brendova, paški sir, prva je komercijalizirala Paška sirana koja je danas obilježila 70 godina rada.
Iz Paške sirane izlazi već 70 godina, otkada se desetak otočnih ovčara udružilo i pokrenulo proizvodnju paškog sira. Osim osuvremenjivanja tehnologije, od tada do danas nije se mnogo toga promijenilo.
– Mi smo dan danas manufaktura, praktički jedna mala obitelj. Sve ovo što vidite oko sebe to je svaki posebno ručno napravljen to je ručni proizvod sa recepturom od prije 500 godina, kazao je direktor Ante Oštarić. On je tu tvrtku uzdigao do profitabilnog izvoznog poduzeća u koje je stiglo pregršt nagrada za sir.
Paška sirana je othranila mnoge otočne obitelji, a Paški sir je postao zaštitni znak tog otoka.
Za jedan kilogram treba i do sedam litara mlijeka. Mlijeko koje dobivaju od vlastita stada, tri tisuće ovaca, zadovoljava tek dvadesetak posto godišnje proizvodnje paškog sira. Ostatak dolazi od kooperanata s cijelog otoka.
Paški sir stvarno je najcjenjeniji hrvatski sir i zaista svatko zna za njega, tako da što se tiče brendiranja mislim da smo sve tri otočne sirane jako puno napravile što se tiče toga. Na žalost paški sir još nije zaštićen. Nadam se u skoro vrijeme da će i to bit, kazala je Martina Pernar Škunca.
Iz Paške sirane godišnje izađe oko 800 tona sira. Od toga samo 100 tona paškoga. Tržište pita još, ali otok šuti.
Paški sir je limitiran, njega ima koliko ima, zadnjih godina nešto se povećala proizvodnja ali to je na uštrb vinogradara i drugih pašnjaka. Daljnje širenje bi moglo ići ali samo na uštrb kvalitete, jer Pag je otok, ustvrdio je Ante Oštarić.
. U okusu Paškog sira uživaju gurmani na čak četiri kontinenta. Izvozi se po cijeloj Europi, u Ameriku, Australiju, a uskoro kreće i u osvajanje Azije.