U prostoru Arsenala održao se prvi „Destinacijski forum Zadar 2016. – Brendiranje i komunikacija” kojeg je uspješno organizirala TZ Zadarske županije.
Na prvom takvom skupu o turističkim perspektivama razmijenjene su ideja i iskustva u pozitivnoj atmosferi koju su donijeli pozvani gosti Destinacisjkog foruma.
Iz TZ Županije poslali su priopćenje za sve one koej turizam zanima, a nisu mogli pratiti predavanja i rasprave.
PETER RADOVICH. je kreativni direktor CBS Sports i izvršni producent emisije “Inside NFL” na Showtime-u koji je u svojoj 17-godišnjoj televizijskoj karijeri osvojio čak 29 Emmyja u 15 različitih kategorija.
Predavanje inspirativnog naslova Zašto ne? – start small, think big bilo je upravo takvo – inspirativno i motivacijsko. Naglašavajući potrebu riskiranja i odbacivanja riječi „nemoguće”, podsjetio nas je na važnost emocionalne poruke koju moramo prenositi svojoj ciljanoj publici ako želimo dobiti njenu pozornost, kao i važnost pažljivog odabire te ciljne publike. Više puta je naglasio kako treba odbaciti negativnost jer je Hrvatska kao turistička destinacija sve zamjećenija u SAD-u, te je upravo sada važno iskoristiti tu pozornost.
AIDAN PENDER neovisni poslovni analitičar i konzultant koji je više od 10 godina bio direktor strateškog razvoja u Nacionalnoj organizaciji za razvoj turizma Irske, približio nam je pojavu i značaj „ekonomije doživljaja” otkrivajući što ona znači za turistički razvoj. Posebno je naglašeno kako turizam nisu samo hoteli, restorani i barovi, kako turisti ne putuju satima avionom do destinacije kako bi spavali u hotelskoj sobi, već kako putuju radi doživljaja destinacije kojeg očekuju. Ta očekivanja trebamo stvarati i ispunjavati, brinuti o gostu prije, tijekom i nakon putovanja ako želimo stvoriti čvrst brend.
KYLE EMBRY studirao je međunarodni turizam te diplomirao menadžment tematskih parkova i atrakcija. Međutim, a praktična i sveobuhvatna iskustva stekao je tijekom rada za divove obiteljske zabave kao što su Walt Disney World Company.
Kyle je sudionicima približio važnost složenih dugogodišnjih priprema samo za početak realizacije velikih projekata, ukazivajući kako je za uspjeh bitno istraživanje, planiranje i razmatranja interesa, navika i ponašanja potrošača kako bi se iskustvo same atrakcije pretvorilo u nezaboravan doživljaj, doživljaj kojem će se kupac ponovno vraćati.
LUKA DUBOKOVIĆ punih 10 godina kao izvršni direktor i član Uprave vodi domaću agenciju BBDO Zagreb odgovornu za kreiranje kreativne platforme FULL OF LIFE.
Luka je približio što sve stoji iza agencijskog dijela posla na primjeru sadržaja i primjene u praksi ovog novog krovnog komunikacijskog koncepta Hrvatske turističke zajednice tzv. big idea kampanju hrvatskog turizma koji pobudio veliki interes domaće javnosti u vrijeme objave.
MAŠA IVANOV je account direktorica u reklamnoj agenciji Bruketa&Žinić OM koju je britanski časopis Campaign 2014. uvrstio među vodeće svjetske neovisne agencije.
Primjerima iz prakse brendiranja poput hotela i destinacija ove uspješne reklamne agencije i suradnje s tvrtkom Brandoctor pokazala kako kreativnost djeluje u službi turizma, kako je s dobrom idejom, bez puno novaca, moguće zainteresirati globalnu publiku te kako današnje vrijeme pruža puno više mogućnosti za uspjeh jer je dovoljan jedan priključak na Internet.
TOMO RICOV Dobitnik je desetak nagrada u području event marketinga i copywriting-a, poznat kao suvlasnik i voditelj najuspješnijih klubova u Zagrebu (Peper, Johann Franck, Kic) i na Pagu (Deep). Pokrenuo je i nekoliko festivala od kojih je najveći Weekend Media Festival, a kroz svoje predavanje sudionicima je približio razloge zašto su događanja postala jedan od ključnih razlog dolaska na destinaciju, te zašto je potrebno napraviti dobru strategiju povezivanja evenata i destinacije.
HRABREN SUKNAIĆ je 2007. godine pokrenuo i vodio Google-ovo poslovanje u jugoistočnoj Europi, danas je suvlasnik tvrtke S.T.A.R. Digital, vodeće digitalne marketinške agencija posebno specijalizirane za sektor putovanja, podsjetio je kako moderni potrošač koji putuje postaje sve više digitalno svjestan i involviran, a mobilni telefoni, tableti i “big data” značajno utječu na iskustvo gosta na svakom koraku njegovog puta, te ukazao na nove i napredne marketinške strategije za interakciju potrošača s brendom.
ALAN MANDIĆ osnovao je prije 10ak godina turističku agenciju Secret Dalmatia koja je izrasla u omiljenu agenciju velikog broja američkih partnera, uključujući i zahtjevne turoperatore luksuznog turizma, za koje već niz godina sastavlja atraktivne nezaboravne programe doživljaja, a u Arsenalu približio je sudionicima procese razvijanja standardnih turističkih paketa u zahtjevne tzv. tailor-made programe.
MARKO MIŠULIĆ je osnivač i CEO tvrtke Rentlio, višestruko nagrađivana domaća internet aplikacija koja turističkim objektima omogućava automatizaciju poslovanja te optimizaciju svakodnevnih poslovnih procesa.
Njegova radionica pokrila je teme vezane uz potrebu brige i praćenja potreba i navika gostiju kroz suvremene digitalne alate čak i kod mikro-razina pružatelja usluga.
TIHOMIR JUKIĆ je redoviti profesor Katedre za urbanizam, prostorno planiranje i pejzažnu arhitekturu Arhitektonskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Osnovna tema njegova interesa i proučavanja je grad i njegova preobrazba stoga je na primjerima Poluotoka u Zadru i otoka Vira ukazao kako omogućiti kvalitetne uvjete života i u turističkim središtima, a da to ne utječe na turističku djelatnost ili kako profilirati i programirati turističku djelatnost da ne utječe na smanjenje kvalitete života i iseljavanje iz gradskih središta.
HRVOJE ŠEPIĆ marketinški menadžer bogato iskustvo stekao je na lansiranju i pozicioniranju novih proizvoda, a danas je suvlasnik tvrtke HD Navigatio koja se profilirala kao jedina specijalizirana tvrtka za biciklistički turizam, vlasnik je licence Adria Bike Hotels, organizator najmasovnijeg biciklističkog događanja u Hrvatskoj (Adria Bike Maraton Plitvice) te biciklističke etapne utrke “4 Islands” koju su ove godine strani novinari i sudionici proglasili najbolje organiziranom MTB utrkom u Europi.
Hrvoje nam je otkrio zašto treba strateški razmatrati i pripremati specijalizirano događanje, znati kome ga prodajemo i kako stvoriti Premium vrijednost i pritom istu tu vrijednost adekvatno i naplatiti; na koga se pritom moramo osloniti i kako stvoriti konkurentnu prednost.
ANTONIA RADIĆ direktorica i suvlasnica tvrtke EX-ALTO d.o.o., agencije za iskustveni marketing i kreiranje turističkog doživljaja pričala je kako oni događanja oblikuju prema jasnim uputama naručitelja sa zadaćom oblikovanja željenih emocija u krajnjih korisnika. Jasno razlikuju vrste događanja prema njihovom zadatku, a osobito su posvećeni turističkim događanjima i kreiranju turističkih doživljaja. Kroz primjere iz prakse pokazala je zašto je bitno tome posvetiti punu pozornost od početka planiranja događanja.
Ove dvije panel diskusije odvijale su se uz zanimljiva pitanja i interakciju, a bitan zaključak jest kako Zadar i Zadarska županija iz postojećeg brenda sunca i mora mogu izgraditi još prepoznatljiviji brend koji će komunicirati bogatstvo proizvoda, resursa i usluga koje nudi. Posebno je važno to činiti kroz ključne propozicije, tzv. UPS (unique selling points) temeljenih na ključnim resursima šire regionalne turističke destinacije. Stručnjaci su također tijekom ova dav dana isticali važnost pričanja priča koje će potaknuti emocije a koje moraju potjecati i biti prihvaćene od domaćeg stanovništva, te predstavljaju temelj su za komunikaciju uspješne turističke destinacije.
I predavači i sudionici kroz svoje komentare isticali su nužnost odbacivanja negativnosti i usmjeravanja ka onom pozitivnom, ambicioznom, izazovnom, novom. Konferencija je time ispunila svoju ideju, a to je biti platforma za predstavljanje onih realiziranih i uspješnih, ali i rađanje novih ideja među dionicima u turizmu.
Vjerujemo kako će sljedeći Destinacijski Forum Zadar 2017. biti još uspješniji!