Bivša prorektorica i aktualna kandidatkinja prof.dr. Ana Proroković svoj program rada temelji na postojećim strateškim ciljevima.
1. NASTAVNA DJELATNOST – STUDIJI I STUDENTI
Strateški cilj: Postati Sveučilište koje provodi kvalitetno obrazovanje na svima trima razinama (prijediplomskoj, diplomskoj i doktorskoj), utemeljeno na jasno definiranim ishodima učenja, fleksibilnom i otvorenom stvaranju akademskih profila, prilagođeno europskom prostoru visokoga obrazovanja te potrebama gospodarstva i društva u cjelini.
IZDVOJENO:
Specifičnim ciljevima treba pridodati uspostavu novih mehanizama za poticanje izvrsnosti studenata, poticanje volonterstva i drugih studentskih angažmana u korist društvene zajednice, daljnje razvijanje modela za pomoć različitim kategorijama socijalno ugroženih skupina studenata (uključivši i studente koji studiraju uz rad, studente sa specifičnim teškoćama, studentice majke i sve druge skupine studenata čija ih socijalna platforma stavlja u neravnopravan položaj).
Osobito se treba fokusirati na daljnji razvoj združenih studija koji u hrvatskom prostoru visokog obrazovanja nisu još uvijek dovoljno zaživjeli, ali imaju vrlo dobre perspektive i očigledno će biti značajno više podupirani od strane relevantnih europskih i nacionalnih institucija. Na institucijskoj razini združeni studiji bi doprinijeli internacionalizaciji visokog učilišta, međunarodnoj usporedivosti, dobivanju komplementarnih istraživačkih i nastavnih kapaciteta, vidljivosti visokog učilišta na međunarodnoj razini, pozitivnoj dimenziji pri postupcima reakreditacije i audita, mogućnosti novog zapošljavanja (posebno mladih nastavnika/istraživača te onih iz inozemstva), a istovremeno se otvara prostor za istraživačku suradnju i rad na zajedničkim projektima s partnerima sa združenog studija. S druge strane, studenti bi dobili međunarodnu vidljivost kvalifikacije, veću zapošljivost, bolje bi razvijali generičke kompetencije, imali bi mogućnost studiranja u multikulturalnom okruženju koje omogućava međunarodno umrežavanje, te mnoge druge dobrobiti. Upravo unutar ovog tipa studija, moguće je ostvariti i druge zacrtane ciljeve koji se odnose na multidisciplinarnost studijskih programa, te razvoj novih studija iz STEM područja, ali i jačanju suradnje s gospodarstvom i javnim sektorom.
2. ZNANSTVENI RAD I ISTRAŽIVANJE
Strateški cilj: Istraživačko sveučilište okrenuto prioritetno prema svojem jadranskom okruženju, istraživačkoj izvrsnosti, kolaborativnim projektima povezanim s gospodarstvom i civilnim sektorom te povećanju znanstvene produkcije i materijalne osnove, vodeći računa o znanstvenom trenutku i o znanstvenim potrebama vremena u kojem djeluje.
IZDVOJENO:
Potrebno je znatno veće financijsko ulaganje u sve znanstvene aktivnosti koje mogu doprinijeti izvrsnosti na svim razinama, od studenta do redovitog profesora. U dugoročnom vremenskom okviru (pa čak i ne toliko dugom) postoji objektivna opasnost da Sveučilište izgubi svoj znanstveni integritet, ako se zadovolji postojećim stanjem i ne nađe nove mehanizme koji će motivirati akademske djelatnike, istraživačke centre i druge sastavnice, da znanstvenim doprinosom izađu iz lokalnih i nacionalnih okvira.
Sveučilište treba uspostaviti nove mehanizme koji:
– prepoznaju studente s potencijalom za znanstvenu kreativnost i izvrsnost te ih na prikladan način stimuliraju za nastavak akademske karijere,
-stimuliraju i nagrađuju sve znanstvenike čija kvaliteta istraživanja izlazi iz prosječnih okvira i čiji radovi imaju značajan internacionalni pa onda i nacionalni odjek,
-stimuliraju sveučilišne znanstvene projekte koji doprinose ostvarenju ciljeva zacrtanih Znanstvenom strategijom Sveučilišta,
-stimuliraju kolaborativne projekte povezane s gospodarstvom.
3. MEĐUNARODNA SURADNJA I INTEGRACIJA U EUROPSKI PROSTOR
Strateški cilj: Nastaviti razvijati i usavršavati sve oblike međunarodne suradnje prvenstveno u okviru ulazne i izlazne mobilnosti studenata, nastavnika i osoblja, zatim, zajedničkih studijskih programa na svim razinama, zajedničkih međunarodnih znanstvenih i drugih projekta te uključivanja u europske programe i projekte.
IZDVOJENO:
Osim modela združenih studija, potrebno je znatno više poticati i promovirati međunarodnu suradnju na svim razinama (znanstvenoj, nastavnoj i stručnoj). Interes za izlaznu mobilnost studenata i akademskog osoblja eksponencijalno raste iz godine u godinu, te sam mišljenja da u narednom periodu treba još veću pozornost usmjeriti ka ovoj domeni i pokušati osigurati znatno veću mogućnost stipendiranja (preko različitih programa), nego je to do sada bio slučaj.
4. DOPRINOS ZAJEDNICI
Strateški cilj: Učiniti Sveučilište prepoznatljivim dijelom gradskog i regionalnog identiteta, poželjnim partnerom za suradnju s lokalnom i ukupnom zajednicom, integralnim čimbenikom razvoja grada i gospodarstva te pokretačem svih vrsta projekata za potrebe civilnoga društva, znanosti, lokalnog razvoja i integracija u europski prostor.
IZDVOJENO:
Ovaj strateški cilj treba postaviti još ambicioznije, odnosno, dugoročno prepoznati Sveučilište u Zadru kao okosnicu oko koje će se temeljiti društveni, kulturni pa i gospodarski razvoj regije. Kako bismo bili vidljivi u zajednici, treba se ojačati i komunikacijska strategija, te ponuda još većeg broja obrazovnih, kulturnih i zabavnih sadržaja u regiji. Svakako treba nastaviti raditi na brendiranju Sveučilišta, izgradnji zacrtanog identiteta i nastaviti permanentno tražiti partnere među građanima i u poslovnom sektoru.
5. UPRAVLJANJE SVEUČILIŠTEM – LJUDSKI, FINANCIJSKI I MATERIJALNI RESURSI
Strateški cilj: Uspostaviti funkcionalan, transparentan i učinkovit sustav upravljanja ljudskim, materijalnim i financijskim resursima, koji će omogućiti učinkovito i sigurno poslovanje te konkurentnost Sveučilišta i pojedinaca u europskom obrazovnom i istraživačkom prostoru.
IZDVOJENO:
Mišljenja sam da bi smanjenje ovlasti rektora, odnosno decentralizacija procesa upravljanja, doprinijelo demokratizaciji procesa donošenja odluka, izgradnji atmosfere povjerenja, većoj motivaciji za sudjelovanje u radu drugih tijela Sveučilišta, većoj autonomiji pojedinih sastavnica te svih pojedinaca u sustavu. Nadalje, smatram da će atmosferi povjerenja i motivaciji za sudjelovanje u stručnim poslovima na Sveučilištu znatno doprinijeti i uvođenje potpune transparentnosti financijskog poslovanja samog Sveučilišta i svih njegovih sastavnica. Pritom podrazumijevam javnu dostupnost (mrežnu) svih informacija vezanih za prihode i rashode, kao i za procedure javne nabave na Sveučilištu.