ZADAR– Danas je održana posljednja skupština Županijske turističke zajednice na kojoj je prihvaćen program rada nove direktorice Mihaele Kadije.
Ona je najavila bolju suradnju s lokalnim turističkim zajednicama i veći rad na prepoznatljivosti zadarskog turističkog proizvoda. Nova direktorica će otvoriti ured Županijske TZ za nove ideje te je najavila kako će se prvi put objaviti javni poziv za sufinanciranje dodatnih programa. Do sada toga nije bilo, što je bila primjedba Državne revizije, kazala je Kadija.
Kako uzdići naš turizam i postići tri puta veće prihode članovima skupštine predstavio je Edo Maržić, vlasnik najboljeg i najskupljeg hrvatskog kampa Šimuni. Maržić je ukazao na nužnost povećanja broja i kvalitete plaža, zbog kojih gosti ostaju nezadovoljni. Prema njegovom mišljenju nužno je iz mora izvući pijesak, te njime nasuti plaže, nakon čega će Španjolska i Italija, podići crnu zastavu.
– Ja sam 20 godina špijunirao druge i zato tvrdim kako je 7 milijardi prihoda od turizma u Hrvatskoj sramota u odnosu na potencijal koji ima naša obala. Mi danas ne možemo prodati apartman od 100 kvadrata za 50 tisuća eura, a dnevni najam takvog apartmana je 250 eura, naveo je Maržić slikom i riječju. Da je urediti plažu ispred takvih apartmana cijena bi im bila znatno veća.
Sve je on to pokazao u svom kampu Šimuni gdje su najam prvog reda podigli na 7000 eura. Ali ja imam Tajlanđanke koje masiraju, došli su mi iz Kine i Indije i spremaju jeftine obroke. I sve to na plaži koja je nasuta pijeskom, zbog čega je vlasnik kampa Šimuni završavao u zatvoru, podsjetio je Maržić i dodao kako su njegovi gosti u početku bježali jer je bila divlja plaža ispred kampa. – A sada smo došli do toga da nam se 90 posto gostiju vraća, kazao je Maržić
Oplemenjivanje plaža je nužnost našeg turizma, tvrdi Maržić, koji se ne slaže niti s motom HTZ-a Mediteran kakav je nekad bio, jer tada, kaže, nije bilo niti ceste, a kamoli auto-ceste. Ali ne odobrava da nam Španjolci rade strategiju za milijun eura, prezentiraju je na engleskom jeziku, a ne znaju odgovoriti na tri osnovna pitanja o turizmu koje im je Maržić postavio kao sudionik te prezentacije.
– Ja sam na čelu TZ Vir 12 godina u kojima je bivši direktor svega dva puta bio u Viru, naveo je načelnik općine Vir i podsjetio kako su oni prvi imali menadžment tvrtku s kojom rade uspješne prezentacije Vira kao destinacije na ciljana tržišta. Imali su jedino podršku za to od Hrvatske turističke zajednice. Ali su imali i neugodnost u Bratislavi, gdje im je spočitano od strane organizatora da rade agresivnu prezentaciju, a virskoj klapi je zabranjen nastup. TZ Vir je platio prezentaciju u njihovom najskupljem hotelu gdje nisu spavali. Ali su zato predstavnici pet županija koji su sudjelovali na toj prezentaciji spavali u tom hotelu, a da nisu došli na predstavljanje Vira, ispričao je Kapović taj primjer ponašanja turističkih djelatnika.