Do svog vrhunca došla je i sezona natjecanja ORC krstaša u Hrvatskoj. Godina je počela u travnju s Uskršnjom regatom u Vodicama, nastavila se na Zlarinu sa Slovak Grand Prixom, također u travnju, slijedio je Zadarski kup u svibnju. Nakon ljetne stanke u listopadu je održan Otvoreno Prvenstvo Splita, početak studenog uobičajeno je rezerviran za Prvenstvo Hrvatske, ujedno zadnju regatu koja se boduje za ORC Kup Hrvatske, koje će ovoga puta ugostiti Pula i JK Vega.
Sve dosad održane regate imale su različite pobjednike, pa je stoga za očekivati da će završnica sezone biti vrlo zanimljiva. U Vodicama je slavila posada Tomislava Bašića na jedrilici Mala, u Zlarinu ekipa Branka Iljadice Rape na Anđeli X, Zadar je pripao slovačkoj ekipi na El Solette, Split Krešimiru Đakuloviću i njegovoj posadi na Mareusu II. U ukupnom poretku ORC Kupa Hrvatske 2014. nakon četiri etape vodi posada Anđele X, drugi je Mareus II, na trećem mjestu od hrvatskih posada je ekipa Roberta Sandalića na Gringu 2. Mareus II zaostaje 16 bodova za Anđelom X, što nije nenadoknadivo, ali nije ni jednostavno dostići. Gringo 2 ima prilično stabilnu treću poziciju, mada i posada Marina Mišure na jedrilici Blue Chip ima svoju matematiku kako doći do postolja ORC Kupa Hrvatske. Što se tiće Prvenstva Hrvatske sve je naravno otvoreno.
Orkansko jugo koje je puhalo jučer i danas zaustavilo je nekoliko posada na putu do Pule, svi koji su jučer bili u transferu iskusili su zaista kako Jadran zna biti opasan. Srećom, svi su sigurno stigli do marine Veruda.
Sutra, petak, je prvi dan jedrenja. Start je predviđen u 11 sati. Prognostičari i dalje najavljuju vrlo jak vjetar. Gornja granica održavanja natjecanja je 26 čvorova. Zadnji dan PH krstaša u Puli je nedjelja 9. studenog.
ORC International sustav je izjednačavanja različitih jedrilica. U Hrvatskoj se primjenjuje zadnjih desetak godina. Osnovna ideja svakog sustava premjeravanja je omogućiti posadama izjednačeno natjecanje, bez obzira na veličinu i karakteristike jedrilica. Svaka jedrilica ima svjedodžbu koja govori o teoretskim brzinama koje bi jedrilica trebala u određenim uvjetima postizati. Nakon odjedrenog plova uz pomoć računalnog programa dobivaju se korigirana vremena jedrenja koja određuju poredak natjecatelja, bez obzira na redoslijed kojim su u realnom vremenu ušli u cilj.