Turistički inspektori Ministarstva turizma obavili su od 1. siječnja do 30. rujna 2014. godine ukupno 8.041 inspekcijski nadzor, s time da je polovica nadzora, ukupno 3.989, provedena za vrijeme turističke sezone, odnosno u periodu od 15. lipnja do 30. rujna. Od svih inspekcijskih nadzora, u čak 5.343 nadzora nisu utvrđene povrede propisa, što znači da je 66,5 posto nadziranih subjekata i objekata poslovalo u skladu s propisima. U preostalih 2.698 nadzora utvrđeno je ukupno 3.213 raznih povreda propisa te su turistički inspektori od prekršitelja, neposredno od naplaćenih kazni, u državni proračun uplatili 4,86 milijuna kuna. Turistički inspektori su, također, protiv prekršitelja podnijeli i 1.230 optužnih prijedloga, a što će sankcionirati nadležni prekršajni sudovi – priopćilo je Ministarstvo turizma.
S ciljem smanjenja troškova i povećanja efikasnosti, turistički inspektori su ove godine inspekcijske nadzore provodili i u suradnji s djelatnicima MUP-a, Pomorske policije, Carinske i Sanitarne inspekcije, s kojima je ostvarena dobra suradnja. Turistički inspektori su tijekom turističke sezone uz redovne nadzore, provodili i akcijske nadzore sa sanitarnim inspektorima nad poslovanjem ugostiteljskih objekata uz prometne pravce, zračne i trajektne luke te nacionalne parkove, s posebnim osvrtom na uređenje i čistoću sanitarnih prostorija.
Rad turističkih inspektora izuzetno je važan za kontrolu zakonitosti poslovanja turističkog sektora, a samim time i za održavanje kvalitete te standarda usluge i ponude u turizmu. Veseli me što je gotovo 70 posto subjekata ove godine poslovalo sukladno propisima te pozivam sve djelatnike u turizmu da, s ciljem održavanja konkurentnosti cijeloga sektora, poštuju zakone i propise koji su usmjereni na zaštitu gostiju, odnosno turista, jer će na taj način pridonijeti pozitivnom imidžu naše zemlje, kao privlačne i visokokvalitetne turističke destinacije, komentirao je ministar turizma Darko Lorencin.
Od svih inspekcijskih nadzora, 7.254 nadzora provedeno je u ugostiteljstvu, tj. objektima za pripremanje i usluživanje hrane, pića i napitaka te pružanje usluga smještaja, a 787 nadzora nad pružateljima usluga u turizmu, tj. turističkim agencijama, turističkim vodičima, pratiteljima i animatorima te nad uslugama u nautičkom turizmu i seljačkom gospodarstvu. U ugostiteljskoj djelatnosti je najviše nadzora, ukupno 5.775, provedeno u restoranima, barovima i catering objektima, zatim 680 u hotelima, kampovima i drugim vrstama ugostiteljskih objekata za smještaj, 664 u objektima u domaćinstvu, te 135 nadzora kampiranja izvan kampa. Kod pružatelja usluga u turizmu, najviše nadzora ili 299 provedeno je nad turističkim agencijama, 173 nad plovnim objektima nautičkog turizma, 139 nad turističkim vodičima, pratiteljima, animatorima i turističkim zastupnicima te 44 nad lukama nautičkog turizma. Najčešće nepravilnosti odnosile su se na neisticanje obavijesti o podnošenju prigovora potrošača (gostiju/turista), neisticanje cijena usluga, neizdavanje računa, nedostatke u opremljenosti sanitarnih prostorija, nepridržavanje propisanog radnog vremena, bespravno kampiranje, neosiguravanje korisnika turističkih usluga od posljedica nesretnog slučaja u ugostiteljskim objektima za smještaj, te na ne vođenje knjige žalbi, posebice u turističkim agencijama i plovnim objektima.
Turistička inspekcija Ministarstva turizma djeluje na terenu putem pet službi – područnih jedinica sa sjedištima u Zagrebu, Splitu, Rijeci, Puli i Osijeku i 22 ispostave tih područnih jedinica. Ukupno 56 turističkih inspektora nadležno je za kontrolu zakonitosti poslovanja oko 103.167 objekata/subjekata u ugostiteljstvu i turizmu – priopćilo je Ministarstvo turizma.