U okviru programa Erasmus+ KA1 Agencije za mobilnost i programe Europske Unije, pet strukovnih škola iz RH realizira će projekt „Novim ICT kompetencijama nastavnika do modernih školskih kurikuluma” koji je namijenjen ravnateljima i nastavnicima strukovnih škola. Tehnička škola Sisak koordinator je i nositelj projekta.
Partneri su srednje strukovne škole i to Tehnička škola Kutina, Elektrotehnička i prometna škola Osijek, Tehnička škola Slavonski Brod i Strukovna škola Vice Vlatkovića Zadar.
Tijekom projekta, od 2.- 9. studenog 2014., 5 ravnatelja i 15 nastavnika stručnih predmeta obavit će mobilnost od 8 dana u Republici Irskoj u gradu Dublinu. Strukovnu školu Vice Vlatkovića predstavljaju nastavnici struke Ante Frleta, Ante Ivanac i Šime Smolić te ravnatelj Tihomir Tomčić koji će tijekom mobilnosti posjetiti obrazovne institucije i poduzeća te sudjelovati na radionicama i predavanjima iz informatičko-komunikacijskih tehnologija.
Glavni cilj ovog projekta stjecanje je novih ICT kompetencija nastavnika kako bi mogli poboljšati svoje školske kurikulume i u njih uvesti nove sadržaje i nove metode rada kako bi kurikulumi postali relevantni na tržištu rada. Cilj projekta ostvarit će se kroz osmodnevnu mobilnost u tvrtkama i obrazovnim centrima u Irskoj putem prezentacija, radionica, okruglih stolova i sudjelovanja na nastavi (job shadowing). Tako će u okviru projekta biti organizirana posjeta središtu kompanije Google za Europu u Dublinu. Osim toga bit će posjećene još tri kompanije koje se bave ICT-om ili u svom radu koriste ICT. Cilj odlaska u kompanije je da vidimo koja znanja trebaju tržištu rada kako bismo ih mogli staviti u školske kurikulume, a posjetit ćemo i tri edukacijska centra u kojima se obrazuju ICT stručnjaci i jedan koledž.
Razlog za pokretanje ovog projekta je taj što je jedan od strateških ciljeva EU za razdoblje 2011-2020 poboljšanje kvalitete i učinkovitosti strukovnog obrazovanja i osposobljavanja i jačanje atraktivnosti i važnosti strukovnog obrazovanja, kako bi strukovno obrazovanje moglo odgovoriti na potrebe tržišta rada i u budućnosti dovesti do gospodarskog napretka EU i njenih članica. U skladu s tim je i zadatak da strukovno obrazovanje podigne kvalitetu i to ponajprije podizanjem kvaliteta i kompetencija nastavnika i ravnatelja škola.
Da bi odgovorili na te izazove tj. povećali kvalitetu strukovnog obrazovanja, a tako i kompetencije učenika, škole iz ovog nacionalnog konzorcija uvele su u svoje obrazovne programe nove eksperimentalne kurikulume koje karakterizira potpuno novi koncept obrazovanja okrenut ishodima učenja te osuvremenjeni sadržaji potrebni na tržištu rada. Uspostavljen je i sustav kreditnih bodova za uspoređivanje kvalifikacija sa srodnim kvalifikacijama iz EU.
Pretpostavljena znanja i vještine, odnosno ishodi učenja koje će učenici steći završavanjem uvelike ovise o kompetencijama nastavnika i ravnatelja ustanova koji će stoga morati steći nove kompetencije napose iz ICT-a.