U Petrčanima se održava 31. europski regionalni sastanak europskog dijela Međunarodne federacije udruženja kontrolora zračnog prometa (IFATCA).
Riječ je o glavnom godišnjem skupu zajednice kontrolora zračnog prometa u Europi, na kojemu se okupilo 140 sudionika iz 44 zemlje.
Na današnjoj konferenciji za novinare Željko Oreški, predsjednik Udruge kontrolora letenja Hrvatske i dugogodišnji izvršni potpredsjednik IFATCA-e za Europu je rekao kako je svrha ovoga skupa razmjena iskustava i rješenje problema zajedno s partnerima iz EUROCONTROLA i Europske komisije.
Brojni su i seminari koji se održavaju na skupu, jedan od njih bio je posvećen tzv. periodu kojim se počinje mjeriti performans kontrolora na razini EU, koji počinje 01.siječnja 2015. i u kojemu će Hrvatska kao članica sudjelovati te o čemu će ovisiti kako će se Hravtska kontrola zračne plovidbe postaviti na tržištu do 2019.godine.
Direktor HKZP Drgan Bilač je istaknuo da je pred HKZP referentni period dva, u kojemu se mjeri uspješnost pružanja usluga u zračnoj plovidbi u zemljama EU, a Hrvatska kao dio bloka središnje Europe je izradila svoj plan upravljanja koji se sastoji od 4 područja – sigurnost, kapaciteti, utjecaj na zaštitu okoliša i učinkovitost upravljanja troškovima.
U sljedećih pet godina od nas se traži konstantno smanjenje troškova, a što veća sigurnost, učinkovitost i zaštita okoliša, rekao je Bilač dodajući kako to nije nimalo lagan zadatak. Moramo naći kvalitetna rješenja kako bismo odgovorili na te zahtjeve, jer na tržištu u EU više nema monopola, odnosno krećemo u tržišnu utakmicu u kojoj će uspjeti samo najuspješniji u sljedećih 10 godina, rekao je Bilač dodajući da će sve nadzirati Europska komisija koja će do 2019. godine objaviti rezultate.
Na pitanje novinara može li Hrvatske kontrola zračne plovidbe do 2019. izgubiti svoje poslove, te da će sve odrađivati neka druga tvrtka, Bilač je odgovorio da je to djelomično točno, ali nije vezano za 2019.godinu. Ovaj performans menagment je temeljen na sustavu poticaja i sankcija. Dakle, za 10-ak godina se očekuje redukcija broja pružatelja usluga. Ako budemo dobri onda se ne moramo bojati za svoju budućnost. Imamo istu poziciju kao i drugi pružatelji usluga u EU. Jednako kao što mi možemo pružati usluge na prostoru neke druge države, tako i netko drugi može pružati usluge kod nas, zaključio je Bilač.
Osim, problematike predstojećih promjena u europskom sustavu upravljanja zračnim prometom, IFATCA na regionalnim sastancima obrađuje široki spektar tema od zaštite okoliša i ekonomska učinkovitosti te izvanrednim situacijama kao što su ratna i teroristička djelovanja u Ukrajini i Bliskom Istoku, ili slučaj ebole.
Također je održan i seminar o stresu, te programima koji se moraju konstantno provoditi, jer je zanimanje kontrolora letenja jedno od najstresnijih na svijetu. Oni koji se stresa ne boje, a željeli bi raditi u kontroli zračne plovidbe, mogu se javiti na natječaj, koji traje do 16. ovoga mjeseca.
Iako državna tvrtka, Hrvatska kontrola zračne plovidbe, godišnje uprihoduje više od 600 milijuna kuna, mahom od preleta zrakoplova našim zračnim prostorom, te je među 11 najvećih hrvatskih izvoznika.