Zbog ukupne štete od 908.305 kuna, koju su navodno prouzročili “Nauta Lamjani”, “iO Adria AG” iz Švicarske, Odmarališta “iO Adria” iz Zagreba i “Marina Preko” su kao stečajni vjerovnici kaljskog škvera koncem srpnja podnijeli kaznenu prijavu protiv bivšeg stečajnog upravitelja Ivana Rude, voditelja poslovanja Ive Baljkasa i šefa proizvodnje Marija Košte.
Smatrajući da je riječ o zloupotrebi povjerenja u gospodarskom poslovanju i uzimanju mita, kaznenu je prijavu potpisala zadarska odvjetnica Marina Skorić.
Rudu se tereti za sporne putne naloge i isplatu dnevnica, te pogodovanje Baljkasovu poduzeću “Subnaval”, od kojega su nepotrebno naručivane robe i usluge, pa se navodi da se Baljkas samo na izradi potklada okoristio za oko 130.000 kuna, dok je Košta lagao da su potklade bez ikakvih troškova izradili radnici škvera.
Rude, Baljkas i Košta su, stoji u prijavi, dizanje brodova naplaćivali u gotovini i zadržavali je za sebe bez plaćanja PDV-a, pa podnositelji prijave traže da bivše vodstvo “Nauta Lamjane” vrati svih 908.305 kuna u stečajnu masu.
– Polovinom srpnja podnijeli smo nadopunu naše kaznene prijave zbog niza kriminalnih radnji u “Nauta Lamjani”, pa je ovo vjerojatno “odgovor”, ali ja mirno čekam istražitelje kojima imam puno toga reći. Znam da mi od početka pokušavaju nešto pronaći, ali ovo što su smislili je smiješno, a u nekim detaljima i glupo – kaže otpušteni sindikalni povjerenik Mario Košta.
Ne želeći iznositi sve detalje, Košta se osvrnuo na sporne potklade o kojima je navodno lagao.
– Imali smo ih 500, ali su pokradene prije nego što je Rude došao u “NL”, a zanimljivo je da vlasnici tada nisu podnosili prijave! Vještak je utvrdio da je Baljkas izradio 94 potklade, što bi bilo dovoljno za devet ili deset brodova, a u izvješću stečajnog upravitelja Aleina Khana piše da je zatekao 39 dignutih brodova! Pa tko je onda izradio potklade za preostalih 30 brodova?! Nisam lagao: izradili su ih radnici! Sudski vještak nije shvatio da postoje drvene i čelične potklade, pa na razlici u cijeni između njih temelji sumnju da se Baljkas okoristio izradom potklada, što je zaista smiješno – kaže Košta, dodajući da su potklade ionako trajno dobro koje je ostalo u škveru.
Prijava nije čvršća ni s navodima o “gotovinskoj naplati” dizanja brodova, smatra Košta.
– U prijavi se spominje šest brodova: dva od njih su još uvijek u škveru, a dva su oni spustili u more – kaže Košta dovodeći u pitanje cijelu konstrukciju kaznene prijave i čuvajući većinu svojih argumenata za istražitelje.