Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture je prošli tjedan na adrese vlasnika više od 45.000 plovnih objekata uputilo račune za obračunate naknade za korištenje objekata sigurnosti plovidbe i upotrebu pomorskog dobra. Radi se o onim vlasnicima pomorskih objekata koji u elektronskim očevidnicima i upisnicima imaju kompletne osobne podatke. Do kraja godine računi će biti dostavljeni i svim ostalim vlasnicima kako njihovi osobni podaci budu nadopunjeni i sređeni.
Podsjetimo, kako bi se financijski olakšalo sređivanje vlasničkih podataka u upisnicima i očevidnicima Vlada Republike Hrvatske je u srpnju 2014. godine smanjila upravne pristojbe, ukinute su posebne upravne pristojbe te je trošak zahvaljujući primjeni opće pristojbe s 560 kuna za rješenja kojim se odobravao upis brodova ili jahti odnosno 110 kuna za brodice – sveden na 50 kuna.
Slijedom toga tijekom srpnja su djelatnici lučkih kapetanija završili postupak prijepisa podataka iz „starih knjiga” u elektronske upisnike i očevidnike za više od 1.600 brodova te 125.000 jahti i brodica. U postupku prijepisa utvrđeno je da mnogi vlasnički podaci o brodicama nisu potpuni niti su ažurni. Upravo se najveći broj prigovora na poslane račune koji su ovih dana upućeni prema Ministarstvu, lučkim kapetanijama, trgovačkom društvu Plovput i županijama na moru, odnosi na neažurirane vlasničke podatke brodica ili na činjenicu da je brodica odavno propala.
Važno je naglasiti da je obveza svakog vlasnika da bilo koju promjenu podataka uključujući i pravo vlasništva pisanim putem prijavi lučkoj kapetaniji ili ispostavi gdje je pomorski objekt upisan u roku od 30 dana od dana nastanka promjene. U slučajevima kada novi vlasnik ne zatraži promjenu podataka u propisnom roku raniji vlasnik može zatražiti brisanje brodice iz očevidnika brodica.