U Galeriji Crkve sv. Patar i Andrija Stari u Zadru, u srijedu 4. lipnja 2014. godine, otvorena je 7. izložba Otočni fotografi.
Svoje radove izložili su: Vladimir Bačić, Pablo Bilosnić, Tomislav Marijan Bilosnić, Zdravko Blagdan, Ante Jaša¬, Budimir Jaša¬, Čedo Kaica, Vesna Karavanić, Gorki Kurtin, Ratko Mavar, Tihomir Meštrić, Aldo Meštrović, Silvio Panović, Radivoj Pastorčić, Robbie Šangulin, Vladimir Šimunić i pozvana gošća izložbe Julija Vojković iz Grohota na Šolti.
Izložbu je otvorio Vladimir Alavanja, prof., kustos Narodnog muzeja u Zadru, voditelj odjela Muzej grada Zadra.
Otvarajući izložbu poznatih zadarskih fotografa Alavanja je kazao:
“Na ovogodišnjoj izložbi Otočni fotografi, sedmoj po redu organizator je izdvojio 35 radova od 17 autora. Ove godine, kao i ranijih godina uvrstio je jednog autora iz povijesti otočnih fotografa. To su dva rada prerano preminulog Gorki Kurtina. Obitelj pokojnog Gorkija, ustupila je fotografije pod naslovom «Dodir» i «Potraga», da istakne njegov rad, ne samo kao fotografa već kao ekologa, ronioca, ribara, pomorskog pedagoga, poznatog i kao istaknuti hrvatski branitelj.
Organizatori su podigli ljestvicu izvrsnosti, tako da svi izloženi radovi mogu podnijeti visoke kriterije fotografske likovne kritike. Izložba kao cjelina sa 17 autora, izgleda skladno, ujednačeno, pregledno i dopadljivo.
Poneki autor bi sigurno napravio drukčiji izrez, stavio drugačiji paspartu ili okvir, zbog tehničkih razloga organizator je sve fotografije stavio u ujednačeni format i isto likovno opremio.
Obzirom na naslov izložbe, Otočni fotografi, ne iznenađuje nas da dominiraju motivi mora, obale, podmorja, brodova, ali nema kao nekada onih sladunjavih fotografija kamen, galeba i pučine, iako je i s tim motivima nastao niz vrhunskih fotografija. Fotografi su sada drugačijeg senzibiliteta, čvrste strukture i složenije likovne i misaone poruke. Većina je fotografija u boji. Osobno su me razveselile tri crno-bijele fotografije, autora Alda Meštrovića, Julije Vojkovića i Radivoja Pastorčića. Podsjetile me na draž stvaranja fotografije, kada u komori pod crvenim svijetlom iz foto papira uronjenog u razvijač izranja fotografija, ona se rađa, živi svoj životni ciklus, zasad već 180 godina.
Fotografija «Ples na svjetlu» Ratka Mavara govori nam o suštini fotografije, toj tisućinki sekunde, kada kroz objektiv foto aparata nastaje ples svjetla, vrlo jednostavno klik. Ne bih rekao, potrebno odbrati motiv, dobro kadrirati, namjestiti blendu, fokusirati lentu i kliknuti baš u toj tisućinki sekunde, sve je to uspješno napravio Mavar i to fotografirajući vječni likovni motiv, ženski akt, ovom prigodom skok djevojke.