Hoće li uspornici, poznatiji kao ležeći policajci uskoro nestati s hrvatskih, pa tako i zadarskih prometnica? Sudeći prema mišljenju prometne struke, ali i mnogih vozača trebalo bi razmisliti o drukčijem rješenju koje bi nesavjesne vozače primoralo na poštivanje ograničenja brzine. Zbog ležećih policajaca, naime, sve više vozila završava u auto servisima na popravcima jer problem predstavlja njihova često prevelika visina, što potvrđuju i zadarski automehaničari.
– Imamo dosta intervencija zbog oštećenja nastalih prelaskom vozila preko ležećih policajaca. Najčešće stradava auspuh koji, ukoliko je na vozilu niže postavljen, zna zapeti o uspornik i oštetiti se ili čak ispasti, kažu u jednom zadarskom auto servisu, dok u drugome uz oštećenja auspuha navode i oštećenja na gumama jer se događa da iz ležećeg policajca, odnosno iz asfalta vire vijci koji se zabiju u gumu. Nije rijetkost ni deformacija felge ukoliko dođe do brzog naleta na ležećeg policajca, a brzi prelazak preko uspornika s vremenom može dovesti i do stradanja amortizera.
Prije dvije godine Auto klub je provodio istraživanje mjerenja visine ležećih policajaca na hrvatskim prometnicama koje je pokazalo da ih je više od 90 posto postavljeno mimo Pravilnika o prometnim znakovima, signalizaciji i opremi na cesti jer su uspornici bili viši od dopuštene visine, kao i to da nisu bili dovoljno široki.
Tako, primjerice, za vožnju od 40 kilometara na sat širina uspornika ne bi smjela biti manja od 90 centimetara, a visina do 4 cm, onima predviđenima za vožnju do 30 kilometara na sat širina ne smije biti manja od 120 centimetara, a visina mora biti do 7 cm.