Ponukani izjavama gradonačelnika Božidara Kalmete, dužni smo reagirati kako bismo javnosti još jednom ukazali na nedosljednost i širenje dezinformacija oko luke Gaženica i HŽ Cargo od strane samog gradonačelnika.
Na posljednjim lokalnim izborima, održanima u svibnju 2013. godine, glavni adut HDZ-a i njihovog kandidata za gradonačelnika Božidara Kalmete bila je upravo luka Gaženica.
U kampanji smo nerijetko iz usta samoga kandidata, a današnjeg gradonačelnika mogli čuti kako je upravo ON jamac da će se luka završiti u obliku kako je i prvotno zamišljena, te da nikakav drugačiji izgled luke Gaženica ne dolazi u obzir.
Pitamo se stoga, što se dogodilo s jamstvima koja je današnji gradonačelnik davao, te zbog čega se aktualni gradonačelnik danas osjeća tako nemoćno?!
Istine radi, ponovit ćemo još jednom kako je upravo za vrijeme mandata Božidara Kalmete kao ministra u Vladi RH, predvođene Ivom Sanaderom i kasnije Jadrankom Kosor, došlo do neplaćanja PDV-a za izgradnju luke Gaženica, što je dovelo do prolongiranja radova na samoj luci.
Isto tako, smatramo neprimjerenim i krajnje neukusnim samo inzistiranje gradonačelnika na izgradnji zgrade terminala na teret državnog proračuna u iznosu od više desetaka milijuna eura, u trenucima dok zemlja prolazi kroz višegodišnje recesijsko razdoblje prouzrokovano upravo megalomanskim ponašanjem Vlade u kojoj je on kao ministar sjedio.
Također, nezaobilazna je činjenica da su bivši voditelj projekta izgradnje luke Gaženica Sandro Vukelić i Kalmetin bliski suradnik i prijatelj Zdravko Livaković u istražnom zatvoru kao i da se u aktualnom slučaju „Remorker” istražitelji bave, između ostalog, i okolnostima pod kojima su izabrani izvođači radova.
U luku Gaženica će ove godine biti uloženo 300 milijuna kuna, izgrađena je cijela infrastruktura, gradi se terminal i luka će kroz nekoliko mjeseci započeti s radom.
Nažalost, još je tužnije kad se o HŽ Cargu izjašnjava upravo Božidar Kalmeta, ako znamo da je sadašnji gradonačelnik jedan od glavnih krivaca što se Hrvatske željeznice danas nalaze u stanju u kojem se nalaze.
Ovim putem pitamo gospodina Kalmetu što je kao ministar mora, prometa i infrastrukture učinio kako bi unaprijedio kvalitetu Hrvatskih željeznica, odnosno, što je kao veliki lokalpatriot učinio da bi se poboljšao promet Hrvatskih željeznica na području Dalmacije općenito?!
Zaboravlja li današnji gradonačelnik što se sve događalo u njegovom resoru dok je obavljao dužnost ministra ili po tko zna koji put želi preveslati građane Zadra politikanstvom i sitnim manipulacijama na kakve smo od njega nažalost već navikli?!
Upravo za vrijeme njegova mandata željeznički sektor je doveden do potpune investicijske, upravljačko-kadrovske i financijske devastacije.
U posljednje dvije godine kontinuirano se radi na sanaciji zatečenog stanja, rekonstruiranju poduzeća i priprema za intenzivna ulaganja. Gradonačelnik u svom stilu selektivno zaboravlja da je upravo u mandatu ove Vlade pokrenuta modernizacija pruge Zadar-Knin te da je lani uloženo 104 milijuna kuna u željeznički pravac koji će Zadar i Gaženicu kvalitetnije povezati s europskim koridorima.
Isto tako, pitamo gradonačelnika zašto se tako agilno ne javlja i ne komentira neke druge aktualne lokalne teme, poput stanja u KK Zadar, gdje je posljednjih dana član HDZ-a i zaposlenik Gradske uprave Ante Babić podnio neopozivu ostavku na mjesto člana Nadzornog odbora, te kada je, i pod kojim okolnostima, kao gradonačelnik Zadra, dozvolio NK Zadru, kao klubu koji je u vlasništvu Grada, da transferira više milijuna kuna medijskoj kući Vox te na taj način postane jedan od većih vjerovnika u predstečajnoj nagodbi iste?
Sabina Glasovac,
predsjednica GO SDP-a Zadar