Krajem 2012. godine Gradsko vijeće Zadra usvojilo je odluku o izradi Urbanističkog plana uređenja trgovačke zone Barbaričina, kojeg je potaknula građevinska tvrtka Gortan.
Plan kojeg radi Bolock projekt, arhitektonski ured Željka Predovana, danas je bio na predraspravi, namijenjenoj komunalcima. Ali kako njih nije bilo, osim Mirne Petricioli iz Nasada, već su došli novinari, izrađivači plana su za javnost objasnili što se namjerava graditi.
Građevinska tvrtka Gortan jedan je od vlasnika tri veće parcele na kojima se tim urbanističkim planom omogućava stambena gradnja i to srednje visine, zgrade do 7 katova. One se, prema nacrtu UPU Barbaričina, planiraju graditi i na terenima u vlasništvu Liburnije i Čazmatransa (nakad Autotransport). Liburnija bi svoje garaže pretvorila u stanove preseljenjem u poslovnu zonu Crno. Dok bi Hrvatske pošte uredile prostor uz svoju, postojeću zgradu, na koji će preseliti dostavu s Relje.
Prema željama ostalih vlasnika terena na dijelu uz Lidl, nasuprot OMV benzinske postaje, gradnju nove crpka s trgovinom, planira tvrtka Zadar Petrol .d.o.o. u vlasništvu Melite Jurjević Hadžić. Oni su još lani tražili od Gradskog vijeća i dobili mogućnost gradnje bez da čekaju usvajanje UPU Barbaričine, koji tada nije bio ni ugovoren.
U obuhvatu plana ostaje stambena zona postojećih obiteljskih kuća koje potpadaju pod područje legalizacije.
Osim pristupnih i poveznih cesta, koje bi se trebale popuniti s biciklističkom i pješačkom stazom, Grad Zadar tamo nema svog vlasništva. Ali su spremni tražiti od velikih vlasnika terena dio za školu i vrtić kao javne sadržaje, doznaje se od zamjenika pročelnika Matka Segarića. Zelena zona već je ucrtana u UPU Barbaričine koja u važećem Prostornom planu funkcionira kao mješovita zona. Kolokvijalni naziv plana je “trgovačka zona Barbaričine.”