Budući da je turistička sezona u punom jeku, direktorica Turističke zajednice Grada Zadra, Mihael Kadija, za 057 podijelila je informacije o tijeku sezone na zadarskom području te pojasnila napore turističke zajednice ne bi li sezona bila uspješna ove, ali i svake iduće godine.
Hrvatska turistička zajednica objavila je kako je u dosadašnjem dijelu godine ostvareno 10,5 milijuna turističkih dolazaka i 50,3 milijuna noćenja, što je deset posto više dolazaka i pet posto više noćenja nego lani.
Kakva je situacija u Zadarskoj županiji i što te brojke znače za naš turizam i gospodarstvo?
– I mi smo uspješni na tragu nacionalnog rezultata. Prošlo ljeto smo bili u samom vrhu, kad gledamo dosizanje 2019., a evo i sada držimo čvrsto četvrto mjesto, sa 7 milijuna i 300 tisuća noćenja od početka godine i otprilike milijun dolazaka, komentirala je Kadija brojke.
S obzirom da je ovo prva, nazovimo, normalna godina otkako je pandemije, vidi se cjelovita godina s oscilacijama uz praznike i blagdane, no naš turizam se zapravo dobro drži.
Puno se priča o održivosti turizma, zagušenosti turističkih središta. Postoji li po vama neka granica koja bi bila optimalna kako bi turisti, a i građani, mogli uživati u uspješnoj sezoni?
– Održivost znači jedan ugodan suživot turista i domaćih ljudi, optimalne brojke, cjelogodišnji i ujednačen turizam u svim dijelovima županije i Hrvatske. Tome težimo i tome nas strategija turizma Hrvatske usmjerava, a i novi zakon o turizmu, koji je ministrica najavila. Taj zakon je u javnom savjetovanju te je na nama u turističkim zajednicama da ga iščitamo i damo komentar. No, cilj je raditi mjerenja te uspostaviti mehanizme, a temeljem tih brojki donijeti određene mjere koje bi doprinijele toj održivosti, a to nije nimalo lak posao. Unatoč tome, to je nešto što se mora odraditi, da bismo bili svi zadovoljni i da bi bolje upravljali turističkim tokovima.
Prije dva tjedna, direktor HTZ-a Kristijan Staničić predstavio je u Zadru novi Strateški marketinški i operativni plan hrvatskog turizma za razdoblje od 2023. do 2027. godine. Koje su glavne odrednice tog plana?
– Planiranje je uvijek dobro. Mi se uvijek povodimo za nacionalnim strateškim planovima, tako i u sustavu turističkih zajednica. Ono što je dobro iz takvih planova su analize, kojima se dobije uvid u tržište. Ova strategija koja je najavljena od strane direktora HTZ-a je detektirala da ona ponuda koju imamo, odnosno potencijal koji imamo, još nije iskorišten. Treba se usmjeravati u onu ponudu višeg segmenta, rekla je te najavila kako će se nastaviti raditi u smjeru repozicije Hrvatske kao premium destinacije.
Premium destinacija ne znači nužno luksuz, već dodatnu vrijednost.
– Turisti traže tu dodatnu vrijednost, kvalitetu, gostoljubivost. Oni traže više, kaže Kadija. Moramo paziti na obećanja te da se ista moraju održati. Zadarska županija ima posebno veliki potencijal, zbog raznolikosti i ponude koja ima određeni smjer te razna prirodna zaštićena područja i aktivnosti. Također, naglasak ide na lokalnu gastronomiju i autentična događanja.
Turistička zajednica Zadarske županije mnogo radi na diverzifikaciji ponude, činjenica jest da su nam turistički gradići na obali pretrpani, a predivna priroda u zaleđu s ipak puno manjim brojem turista?
– U špici sezone gradići su prenatrpani, no van sezone imamo mjesta za jedan uravnoteženi turizam, koji nema samo taj jedan veliki vrhunac. Međutim, moramo znati da su srpanj i kolovoz periodi kad se provodi najveća koncentracija svjetskih putovanja i tu će uvijek biti visoke brojke.
Nije lako razvijati turizam tamo gdje nema mora, ali treba raditi na usmjeravanju gostiju u ta područja većeg izazova. Isto tako, takva područja najčešće imaju kvalitetniju ponudu s naglaskom na eno-gastro ponudu.
Mnogo se radi na sigurnosti turista, iako se uvijek govori da je sigurnosna situacija kod nas izvrsna. Tako smo nedavno imali predstavljanje stranih policajaca u Zadru?
– Sigurnost je jedna od velikih prednosti konkurentskih, a mi smo to kapitalizirali kroz razne globalne nepovoljne situacije. Izvrsno smo reagirali na situaciju s pandemijom, a ovakva gostovanja službenika doprinose i popravljaju dojam Hrvatske kao destinacije.
Bitno je održati razinu sigurnosti, a tome definitivno pridonose gostovanja službenika. Gostima je drago kad vide da se pazi na sigurnost, a k tome da i službenici govore njihov jezik.