ZADAR– Zadarska županija izradila je vlastitim snagama glavni plan razvoja turizma za razdoblje do 2023. godine koji je plaćen 420 tisuća kuna. Istaknuo je to u uvodu i na kraju današnje prezentacije župan Stipe Zrilić uz napomenu kako je bilo onih koji su nudili izradu tog plana za 4 milijuna kuna, ada bi na kraju spustili vrijednost tog dokumenta na milijun kuna.
Plan je izrađen na Odjelu za turizma zadarskog sveučilišta, autorstvo potpisuje dr. Božena Krce Miočić, a koOrdinator je Josip Matassi iz Razvojne agencije ZADRA.
Prvi takav dokument analizira stanje naše trenutno najvažnije djelatnosti, rte daje smjernice strateškog razvoja koje su važne za dobivanje novca iz EU fondova.
U konačnici se očekuje da turizam u idućih deset godine na području zadarske županije zaposli 2062 stanovnika, poveća kapacitet za 2000 krevete u hotelima te se procjenjuje ulaganje od 558 milijuna eura.
Između toga je jako puno prostora da se poboljša sadašnje stanje na osnovu istraživanja u kojem je sudjelovalo 1 700 turista, dok su kroz fokus grupe prošle turističke tvrtke, zajednice i ugostitelji. izrađivači plana pitali su za mišljenje i domaće stanovništvo.
Kao i u državnoj strategiji, ispitivanje je pokazalo da gosti na zadarsko područje, dolaze ponajviše zbog sunca i mora, ali sve više traže zabavu i nova iskustva. U tome prednjače Francuzi. Ali je iznenađujući podatak, kojeg je iznijela dr. Krce Miočić kako 13 posto gostiju dolazi kako bi promatrali ptice.
Polovica gostiju stižu avionom, a ne zato što im je hrvatska obalu blizu, kako to misle turističke tvrtke i zajednice. Zbog blizine uglavnom dolaze Slovenci.
Polovica ispitanih gostiju dolazi prvi put ali su lojalni. -Oni su u našim rukama, na nama je da ih privolimo da nam se vrate opet, istakla je autorica na našoj prezentaciji.
Ono što svim tim gostima nedostaje jesu vinske ceste i ceste maslinovog ulja. Naravno da su neki od njih spominjali i golf teren, koji bi po izrađivačima plana, bio najbolje izgraditi u ličkom dijelu županije.
Gosti su zadovoljni kvalitetom našeg smještaja, od kojeg najradije izaberu apartmane. A oni nisu po riječima dr. Krce Miočić najveće zlo, jer im se može uvezati kroz bodutiqeu ili difuzne hotele.
Ukupna ocjena naše turističke ponude je u prosjeku 6.5,. kada nema sunca i more, turisti žele zabavu, a naša bogata kulturna baština, po njihovom je mišljenju slabo prezentirana u muzejima, koji jesu jeftini.
Goti nam često kuhaju sami od čega, navela je autorica, profitiraju uglavnom trgovci. U restoranima se hrane uglavnom Francuzi i Rusi, a onda gosti iz Zapadne Europe.
Ispitani turisti prikazali su kako troše 86 eura dnevno, a samo 10 posto ispitanika mili kako smo jeftina destinacija. U toj potrošnji najveći udio imaju nautičari, ali i oni koji dolaze u kampove – budući da je kamping turizam na zadarskom području najrazvijeniji a ne uništava prostor, ustvrdila je među ostalim dr. Božena Krce Miočić.
Imamo snage, jako puno slabosti, ali još više prilika, zaključila je autorica, dodajući kako je prijetnja u nezavršenom projektu luke za kruzing turizam u Gaženici.