Kada ljudima kažete da oglašivači lažu i da su reklame prepune neistinitih informacija, oni samo okrenu očima i kažu da to svi znaju. No, i dalje većina tih ljudi odlazi u trgovinu i bira prozivode na temelju onoga što su vidjeli na reklami.
Većina osoba vjeruje da, iako oglašivači lažima prodaju proizvode, osnovne činjenice o njima moraju biti istinite. Primjerice, kako proizvod izgleda i što se s njim sve može činiti. To, naravno, nije točno te proizvođači imaju legalno pravo lagati vas čak i o tome.
Primjerice, kada je poznati proizvođač gaziranih pića u Americi reklamirao svoju vodu obogaćenu vitaminima, obećavali su da će njihov proizvod ojačati imunološki sustav kupaca tog pića. To je trajalo dok netko nije ustanovio da se radi o većinom zaslađenoj vodi. Nakon toga, iz te kompanije su se oglasili i poručili da im nije jasno kako je netko razuman mogao pomisliti da je njihov proizvod doista toliko zdrav!
Poznati proizvođač mobilnih telefona se poslužio sličnim trikom, pa je za jedan svoj uređaj promovirao naprednu opciju stabilizacije slike na kameri (OIS). U reklami za taj uređaj je prikazivan video u kojem se uspoređuju snimke s uključenim stabilizatorom i bez opcije OIS. Razlika je vrlo očita, no jasno je da se uopće ne radi o istim snimkama te da su tim videom samo željeli prikazati simulaciju onoga što je moguće, a ne prezentaciju konkretne snimke s mobitela.
Strategija oglašavanja temelji se u potpunosti na laži
Svima su nam poznati oglasi telekomunikacijski tvrtki u kojima nam prikazuju karte pokrivenosti signala ili dostupnosti usluge. U većini slučajeva oni su obični crteži pomoću kojih te kompanije izbjegavaju prikaz bilo kakvih konkretnih brojki. No, bez obzira oni obojili te karte prekrivenosti i dostupnosti, na načine koji njima odgovaraju, to se ne gleda kao na laž.
Mnoge strategije oglašavanja temelje se upravo na takvim lažima.
Kako biste bili sigurni u vaš odabir, primjerice prilikom kupovine auta, najbolje je zaobići savjete prodavača u autosalonu, te se informirati i uspoređivati modele na osnovu priručnika i dostupnih informacija.
Kada kupujete namirnice u trgovinama ravnajte se prema sastojcima i nutricijskoj ljestvici, kako biste vidjeli o čemu se zapravo radi.