U Tankerskoj plovidbi dogodiio se vrhunac krize, ali ne ekonomske koliko kadrovske.
Uprava je kolektivno podnijela ostavku, a Nadzorni odbor je za čelnog čovjeka najveće hrvatske kompanije izabrala anonimnog 38-godišnjeg Maria Pavića, koji kao bivši pomorac „ peče zanat” u Londonu, tamošnoj tvrtki zadarske kompanije Alan Shipping.
Kadrovsko naslijeđe Ivana Paše po svemu sudeći odlazi u prošlost, a zadarsku brodarsku kompaniju nakon više od pola stoljeća njenog postojanja, preuzima mlađa, tehnomenađerska ekipa. Upravu Tankerske plovidbe napušta na manje od pola mandata, predsjednik Lenko Milin te članovi Uprave društva Ivice Čičmir Vestića i Joško Jurin.
I to uoči glavane skupštine dioničara na kojoj će se prikazati gubitak od preko pola milijarde kuna. Predsjednik skupštine dioničara Ivan Franić na dugotrajnom je bolovanju.
U samoj tvrtki, doznajemo, vlada šok viješću koja je jučer zatekla gotovo sve zaposlenika na kopnu, ali i pomorce na brodovima Tankerske. Na žalost među onima bivšim pomorcima, koji su bili desetljećima lojalni matičnoj kući, provlačila se informacija kako je tvrtka pred kolapsom i da nitko s nikim ne govori u Upravi.
Tankerska plovidba oglasila se službenim priopćenjem na svojoj web stranici:. Prvo informacija Nadzornog odbora, a potom obavijeste za javnost.
– Nadzorni odbor društva Tankerske plovidbe je na svojoj sjednici održanoj 1. srpnja 2013. prihvatio neopozive ostavke predsjednika Uprave Lenka Milina i postojećih članova Uprave društva Ivice Čičmir-Vestića te Joška Jurina, koja stupa na snagu na dan 1. srpnja 2013. Za predsjednika Uprave i jedinog člana Uprave Tankerske Plovidbe d.d. Zadar, s mandatom od dvije godine, imenuje se Mario Pavić, magistar inženjer pomorskog menadžmenta iz Zadra, glasilo je priopćenje koje je uz poštovanje regula objavljeno već prije podne na stranicama Zagrebačke burze, a gotovo istovremeno i na web stranicama Tankerske plovidbe Zadar.
Po priopćenju za javnost svemu je kriva kriza koja je započela u vrijeme dok je na čelu Tankerske bio Ive Mustać. No, je li to isključivi razlog zbog kojeg je relativno mladi sastav Nadzornog odbora smijenio Upravu, vjerojatno se iz službenih izvora neće nikada doznati. Neslužbeno doznajemo i kako će jedan član sad već bivše Uprave napustiti Tankersku plovidbu uz menadžersku otpremninu!
Priopćenjem se navodi:
– Velika kriza koja je od 2008. pogodila svjetsku privredu, a posebice pomorstvo još je uvijek prisutna. Skoro sva brodarska društva posluju s gubitkom, a mnoge su brodarske tvrtke bankrotirale ili su u procesu financijskog restrukturiranja. Uzrok krize je višak ponude brodskih prijevoza nad ponudom i to procjenjuje se od 30%. Za oporavak brodarstva ključno je uspostavljanje ravnoteže ponude i potražnje. Uz višak postojećih brodova, zabrinjava razmjerno veliko naručivanje novih brodova – suvremene tehnologije koji štede gorivo i čuvaju okoliš. Iako je klasični bankovni kredit manje dostupan, s jedne strane ulagači, a s druge države s jakom brodograđevnom industrijom daju sredstva za financiranje gradnje novih brodova. Tankerska plovidba je stvorila zalihe i poduzela određene mjere za krizna vremena, međutim, kriza se stalno produžava i potrebno je uvesti dodatne mjere za poslovanje i financijsku konsolidaciju. U tu svrhu učinjen je plan aktivnosti. S obzirom na velike napore koje će biti potrebno ulagati zaključeno je da bi bilo korisno imenovati mlađe ljude na poslovodne funkcije.
S tim u vezi Uprava Tankerske predložila je da odstupi kako bi se otvorio prostor mlađim ljudima. Nadzorni odbor je prihvatio ostavke sva tri člana Uprave, te je na mjesto novog predsjednika Uprave imenovao gospodina Marija Pavića, kao jedinog člana Uprave a koji će biti zadužen za provođenje pripremljenog plana.