Forum za slobodu odgoja danas je poslao priopćenje za javnost povodom presude Ustavnog suda o Zdravstvenom odgoju.
Njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti.
„Povodom danas objavljene odluke Ustavnog suda o Kurikulumu zdravstvenog odgoja potrebno je istaknuti kako se Ustavni sud bavio procedurom, a ne sadržajem Kurikuluma zdravstvenog odgoja. U obrazloženju odluke Ustavni sud je istaknuo kako podržava uvođenje zdravstvenog odgoja, međutim dovodi u pitanje proceduru kojom je uveden u škole. Iako su se u medijima pojavili napisi vezani uz ukidanje Kurikuluma zdravstvenog odgoja, to ne odgovara istini.
Kao organizacija civilnog društva, upozoravali smo prije svega na nedostatak javne rasprave vezan uz donošenje Kurikuluma, smatrajući kako su se negativni tonovi mogli izbjeći da se poštivala procedura te da je komunikacija prema javnosti bila pravovremena, jasna i konkretna. U vezi s time, potrebno je naglasiti kako je unatoč odluci koja se bavi procedurom, nejasno što to znači za budućnost i hoće li se Ustavni sud baviti procedurom donošenja svih predmeta, međupredmetnih tema i sličnoga u osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj gdje također nije bila provedena javna rasprava, niti se roditelje pitalo za mišljenje o predmetima kao što su matematika, povijest, geografija, ali i vjeronauk, unatoč činjenici kako se radi o izbornom predmetu. Iz onoga što se moglo pročitati u medijima o ovoj odluci nejasno je zašto se Ustavni sud poziva na predmete Europskog suda za ljudska prava koja se tiču religijskih simbola u javnim ustanovama i školama iz dva razloga:
• Ustavni sud u ovom predmetu bavio se procedurama, a ne sadržajem;
• Postoje i druge presude Europskog suda za ljudska prava koja se tiču spolnog i zdravstvenog odgoja kao što je presuda iz Njemačke (Dojen i drugi vs. Njemačka) kad je Europski sud odbacio tužbe petero bračnih parova koji su odbijali slati svoju djecu na satove spolnog odgoja te ih se zbog toga novčano kaznilo upravo s obrazloženjem kako je posao države i javnog obrazovanja pružiti djeci i mladima znanstveno utemeljene informacije.
Također, ističemo kako je važno pokrenuti i raspravu o članku 63. Ustava Republike Hrvatske i pravu roditelja na odgoj i obrazovanje djece, ali je isto tako važno istaknuti kako je obaveza države štititi prava djece, a posao javnih, državnih škola je poslati poruku da djeca trebaju imati priliku biti izložena i drugačijem mišljenju, prije svega obrazovanju o zaštiti vlastitog zdravlja, osiguravajući i zaštitu one djece kojoj to roditelji odgojem nisu pružili, znanstveno utemeljenim spoznajama i vrijednostima koje su propisane Ustavom.
Nadalje, naglašavamo važnost poštivanja nastavnika i drugih stručnjaka koji rade u odgojno-obrazovnom sustavu i već desetljećima poučavaju zdravstvenom odgoju, i koji se vjerojatno cijelo vrijeme pitaju čemu sada takav senzacionalizam po pitanju ove teme. Čude se vjerojatno i djeca, jer uporno dobivaju dvostruke poruke – od čitavog društva pa i unutar obitelji (naročito kad se uzme u obzir agresivna seksualizacija djece i mladih u medijima, stopa razvoda u Hrvatskoj te konstantne polemike oko vrijednosti u društvu).
Poštujući odluku Ustavnog suda Republike Hrvatske te važnost procedura za demokraciju i demokratske procese, smatramo kako je izrazito važno što prije uvesti zdravstveni odgoj u škole prema predloženom Kurikulumu te se nadamo da će se, unatoč svim proceduralnim pogreškama i podijeljenoj javnosti, misliti na ono što bi svima u ovoj zemlji trebao biti zajednički interes koji bi trebao biti neopterećen ideologijama, a to je dobrobit djece.” , stoji u njihovu priopćenju.