UNICEF je lansirao provokativnu kampanju koja govori o vjerojatno najraširenijoj vrsti aktivizma na internetu: “Lajkovi” na Facebooku.
I sami smo svjedoci svakodnevnim linkovima na Facebooku koji mole za jedan “like” za pomoć potrebitima. Doduše, Facebook se ogradio od toga, izjavivši da se količine “lajkova” ne mogu zamijeniti za novac ni u kojem slučaju.
Ipak, švedski UNICEF je objavio tri reklame koje naglašavaju važnost donacija u novcu, a ne putem društvenih mreža.
Jedna reklama prikazuje 10-godišnje siroče koje govori u kameru: “Ponekad se bojim da ću se razboljeti, kao što se moja mama razboljela. No sve će biti u redu, UNICEF Švedska ima 177,000 ‘lajkova’ na Facebooku.”
UNICEF priznaje da društvene mreže mogu podići svijest o problemima protiv kojih se organizacija bori, no također tvrde da sve najčešće stane na tome, a ništa konkretno se ne poduzima, prenosi The Verge.
Također se pojavila tiskana reklama koja objašnjava: “‘Lajkajte’ nas na Facebooku i cijepit ćemo niti jedno dijete protiv paralize”.
Petra Hallebrant, UNICEF-ova predstavnica u Švedskoj kaže: “‘Lajkovi’ ne spašavaju dječje živote. Treba nam konkretna novčana pomoć.”