Ususret lokalnim izborima za manje od mjesec dana – analizirali smo Facebook i Twitter profile političkih stranaka u Hrvatskoj
Na dvije najpopularnije društvene mreže – Facebooku i Twitteru, aktivno su komunicirali jedino SDP i IDS, dok su na Facebooku izuzetno aktivni bili HDSSB-ovci i laburisti. Iako su u analizu ušli isključivo stranački profili, bitno je napomenuti da većina ministara i istaknutih članova SDP-a komunicira s građanima putem svojih privatnih profila, te da su u tom pogledu zasigurno najzastupljenija stranka na Facebooku i Twitteru. Zanimljiva je i činjenica da su se regionalne stranke poput IDS-a i HDSSB-a našle u samom vrhu po broju objava, lajkova i interakcija na Facebooku, te da u su u tom pogledu ostvarili bolje rezultate od nacionalnih stranaka poput HDZ-a i laburista.
Na Facebooku najveći broj lajkova ima SDP – 8481, slijedi ih IDS s 6225, Laburisti s 4176, HDSSB s 4154, HDZ s 2061, HNS s 1181, HSP s 1285, HSLS 857 i HSS s 307 lajkova.
Najviše aktivnosti na Facebooku generirali su HDZ-ovci – imali su 41 objavu od početka travnja i ‘talking about’ 1179, no bitno je napomenuti da se HDZ-ov profil na Facebooku aktivirao tek 26. ožujka te da je visok talking about rezultat dolaska novih fanova putem oglašavanja, a ne interakcije sa stranicom. Prednost ćemo stoga dati HDSSB-u koji s 90 objava od početka travnja i talking aboutom od 1061 kontinuirano komunicira s građanima od 2009. godine. Slijede ih IDS-ovci koji su imali 50 objava i talking about 702, a s građanima komuniciraju od 2009. godine. Laburisti su imali 52 objave i talking about 446, a na Facebooku su prisutni od 2011. Unatoč izuzetno aktivnoj Facebook stranici Vlade Republike Hrvatske i privatnim profilima ministara i istaknutih članova stranke – Facebook stranica SDP-a imala je 26 objava i talking about 406, uz aktivno sudjelovanje na Facebooku od 2009.
Po samom broju sljedbenika na Twitteru, SDP je uvjerljivo na vrhu i ima 1876 sljedbenika, slijedi ih HSLS s 559, HNS s 430, HDZ s 403, IDS s 396, HDSSB s 133, HSP Ante Starčević s 111, HSP s 59 i laburisti s 56 sljedbenika.
Oko dvosmjerne komunikacije na Twitteru potrudili su se jedino IDS i SDP. Od početka travnja IDS je imao 94 tweeta i 35 ‘mentiona’, tj. retweeta, dok je SDP imao 21 tweet i 28 mentiona, tj. retweeta. Jednosmjernu komunikaciju preferiraju HNS-ovci s 72 tweeta (ali bez ijednog mentiona) i HDSSB-ovci s 29 tweeta i 2 mentiona. Od neaktivnih profila – tu su HSP-ovci koji nisu ništa ‘tweetnuli’ od siječnja 2013., a njihov primjer slijede i u HSP Ante Starčević i zadnjim tweetom u rujnu 2012. Na začelju ljestvice su laburisti koji nisu ništa tweetnuli od svibnja 2011. i HDZ koji je zadnji tweet imao davne 2009.
Komunikacija političkih stranaka na društvenim mrežama u Hrvatskoj je još uvijek na niskoj razini ukoliko se usporedimo sa zemljama okruženja. Primjerice, Facebook profil Ujedinjenih Regiona Srbije broji skoro 65 tisuća lajkova, dok je najjači Facebook profil u Hrvatskoj SDP-ov i broji jedva osam i po tisuća lajkova. Slična je stvar i sa Twitterom, gdje profil Demokratske Stranke broji skoro 10 tisuća followera, a SDP-ov 2 tisuće followera.