Oko 250 do 280 radnika otići će iz Hrvatskih autocesta uz otpremnine u rasponu od 80 do 160 tisuća kuna, te će ova državna tvrtka podići kredit u iznosu od 75 milijuna kuna kako bi se podmirili troškovi restrukturiranja i zbrinjavanja radnika. Nakon gotovo tri mjeseca rada nove uprave ovo je i najvažniji rezultat restrukturiranja tvrtke, koja će oko 2.300 radnika izdvojiti za djelatnost naplate i održavanja u posebnoj tvrtki, koja se ima spojiti sa “Autocestom Rijeka-Zagreb”. Još oko 220 djelatnika trebalo bi ostati u tvrtki matici pod nazivom HAC.
Kako ističe predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić riječ je o jednom kompromisnom rješenju u kojem se nastojalo pomiriti socijalne kriterije i dugoročne potrebe HAC-a u naplati i održavanju.
Na zadarskom području jedan radnik “manjka”
Iako tvrtku Hrvatske autoceste “trese” restrukturiranje koje podrazumijeva i gubitak radnih mjesta za određeni broj zaposlenika, na zadarskom području HAC-ovci, kako je i najavljivano, mogu biti mirni.
– Prethodno provedenom sistematizacijom potrebnih radnih mjesta utvrđeno je kako na u Tehničkoj jedinici Benkovac ima 12 radnih mjesta za kojima više nepostoji potreba. Osam ih je iz Centra za praćenje prometa, tri su vozača i jedan ekonomist, kaže Anđelko Kasunić, član Nadzornog odbora HAC-a i predsjednik podružnice HAC-a pri Nezavisnom cestarskom sindikatu napominjući kako je taj problem “viška” riješen uz dragovoljan odlazak s poticajnim otpremninama. Štoviše, ostalo je jedno radno mjesto u Tehničkoj jedinici nepopunjeno ali ga nitko od onih za koje je utvrđeno da su tehnološki višak nisu željeli prihvatiti. Jest nešto manji koeficijent bio, ali neznatno, kaže Kasunić napominjući da je to radno mjesto popunjeno na način da je “povučen” jedan radnik iz Pirovca.