Znate li da je kupovanje i nošenje lažne robe prekršajno djelo? Uhvate li vas, primjerice, s lažnom Louis Vuitton torbom inspektori u Francuskoj, platit ćete kaznu u vrijednosti originala te torbice. Osim toga, kuće poput Vuittona zaštitile su ime 2008. pa se na carinama diljem svijeta godišnje zaplijeni i spali na tone lažne robe koja dolazi uglavnom iz Kine. Da ne biste nasjeli i kupili lažnjak pomoći će vam nekoliko insajderskih pravila. Katarina Meglić Pričar s Ormara.hr, specijalizirana za kupnju originalne robe napominje:
– Osim cijene, da prepoznate original primjerice kod najkopiranijeg brenda Louisa Vuittona, obratite pozornost na slova, jedno je uvijek više od drugog, slova se nikad ne režu na rubovima, bilo da je riječ o torbi ili marami. Bitan je i raspored monograma, uvijek idu istom šablonom – ističe modna insajderica te dodaje kako je naše tržište trenutačno preplavljeno Christian Louboutin cipelama, a većina žena u nas misli da je riječ o originalu ako imaju crveni potplat.
– To nije točno, Louboutin koristi specifičnu crvenu koju je teško krivotvoriti. Ali ima i jako dobrih kopija. Mi smo, primjerice, dva para slali u tvornicu na vještačenje jer nismo mogli detektirati jesu li prave. Bila je riječ o lažnjacima – kazala je K. Meglić Ptičar.
Većina europskih zemalja zakonski je regulirala zaštitu brandova, a neke, npr. Italija i Francuska već na graničnim prijelazima obavještavaju putnike o mogućnosti kupnje krivotvorene robe poput Lacoste, Ray bana, Chanela, Nikea, Louis Vuittona… Riječ je isključivo o brandovima koji su i zakonski regulirali zaštitu imena i logotipa te mogućnost zapljene robe koja je krivotvorena ili proizvedena tako da podsjeća na originalne. U hrvatskoj se organiziraju, u suradnji Carine i MUP-a, uništavanja zaplijenjenih lažnjaka.
Speedy, najkopiraniji model
1. Simetrija Najkopiraniji monogram na svijetu na originalu je savršeno simetričan i nikad se ne lomi preko ruba, nije urezan
2. Žuti konac Ručke su od žute kože, šivanih su rubova, i to žutom kožom, a unutarnji rubovi ručki su crveni. Koža je mekana i s vremenom će dobiti finu smećkastu nijansu
3. Logo na gumbima Svi su metalni dijelovi od mesinga, dovoljno teški na dodir, a svaki komadić ima utisnut logo Louis Vuitton
4. Otisnut potpis Na unutarnjoj strani, na kožnoj etiketi koja je ušivena otisnut je ovalni logo “Louis Vuitton Pariz Made in France”
5. Potvrda Prodavač je dužan izdati ovjerenu potvrdu sa zaglavljem LV.
Logo, gumbi i cijena
1. Krokodil Otvorena tamnozelena boja i čisti rubovi. Rep mu je okrenut prema gore i nikad nije posve zaobljen, ušiven, ne otisnut, ni lijepljen
2.Gumbi Klasične Lacoste majce imaju sedefaste gumbe čiji je rub blago podignut.
3. Markica Unutrašnja markica mora imati otisnuti naziv Devenlay, ime tvrtke koja posjeduje brand
4. Broj Na drugoj etiketi treba biti otisnut natpis Lacoste, a veličina je označena crvenim broj. Tu je i broj koji pokazuje zemlju podrijetla i serijski broj
5.Cijena Oprezno s “povoljnim” cijenama polo majica Lacoste. Prave stoje otprilike 70 eura i nikad nisu snižene više od dvadeset posto.
Najomiljenije cipele – Crveni potplat ne znači Louboutin
1. Boja potplata Crveni potplat, zaštitni znak Christiana Louboutina, ne znači da je riječ o originalu. Boja se posebno miješa i teško ju je krivotvoriti. Lažnjaci su obično precrveni
2. Potpetica Najlakše je prepoznati lažnjak kada cipelu primite u ruke. Pravim louboutinkama peta je teža nego lažnima
3. Logo Otisak na potplatu obično je lošije kvalitete kao da se razmrljao pri utiskivanju
4. Vrećice za čuvanje Kod originalnih cipele Louboutin riječ je o svilenim vrećicama, kod lažnjaka najčešće su platnene
5. Materijal Originalne cipele rade se od najfinije i najmekše kože, lažnjaci su često od umjetne kože.