Iznos državnog proračuna namijenjen subvencioniranju prijevoza vode na otoke ove je godine s 13 milijuna kuna sveden na ukupno 11 milijuna, dug zadarskom “Vodovodu” za 2012. godinu u cijelosti je podmiren, ali mu je ostao dug od 1.363.000 kuna iz 2011. godine.
– Još uvijek se ne zna što će biti s tim dugom i hoće li ga i kako nadležno ministarstvo pokriti. Grad Zadar upravo je danas “Vodovodu” poslao popis s 1000 kućanstava s područja 11 mjesnih odbora na zadarskim otocima koji imaju pravo na subvencioniranu cijenu vode. To je isti broj kućanstava kao i prošle godine, kad je na naše otoke prevezeno oko 42.000 prostornih metara vode – rekao je gradski pročelnik za poljoprivredu i otoke Ivica Katić.
Očekuje se da će Ministarstvo regionalnog razvoja u suradnji s Hrvatskim vodama do konca veljače odrediti prosječnu cijenu vode i “Vodovodu” dostaviti podatak o količini vode za koju će prijevoz biti subvencioniran. Tek tada će “Vodovod” moći raspisati javni natječaj i izabrati ovogodišnjeg prijevoznika vode do otoka. Očekuje se da će otočanima tekuća godina biti kudikamo lakša nego protekla, jer je lani prijevoz vode zbog velike suše počeo već u veljači.
Kako dostaviti gorivo
Ma koliko bilo apsurdno, unatoč “ekspedicijama” u Litvu i Grčku, gdje su posebni eksperti pokušali otkriti model dostavljanja goriva tamošnjim bodulima, famozni Pravilnik o rukovanju i prijevozu opasnih tvari još nije stavljen u primjenu.
S obzirom na to da se problem s prijevozom goriva za otočne pente i freze otvorio na zadarskom području, upravo je na sugestiju zadarske gradske uprave osnovano Povjerenstvo sastavljeno od predstavnika Uprave za sigurnost plovidbe, Hrvatskog registra brodova, Jadrolinije, Lučke kapetanije i gradske uprave radi izmjene i nadopune starog Pravilnika.
– Mi smo taj posao obavili, izmjene su u prosincu završene kako bi se Jadroliniji omogućio prijevoz goriva trajektima do otoka na kojima nema benzinske crpke i sada se samo čeka da svoj potpis na novi Pravilnik stavi ministar Siniša Hajdaš Dončić kako bi mogao ići u primjenu – kaže pročelnik Katić, objašnjavajući da za Jadroliniju neće biti nikakav problem organizirati prijevoz goriva jer se Pravilnikom otvara mogućnost prijevoza i na otvorenom i u zatvorenom brodskom prostoru.
– Valja samo osigurati vatrogasni aparat i zadovoljiti tehničke uvjete o ventilaciji radi izbjegavanja skupljanja opasnih para, nakon čega očekujem da će Hrvatski registar brodova odobriti prijevoz goriva – zaključuje Katić.