Iz LNG Hrvatska, državne firma sa sjedištem u Zagrebu a terminalom na Krku, svojedobno je bez da to itko iz zadarske javnosti zna, najavljeno kako planiraju u Gaženici izgraditi manji terminal za distribuciju ukapljenog plina. Zbog čega bi to itko u Zadru trebao znati kada postupak vodi Uprava za procjenu utjecaja na okoliš i održivo gospodarenje otpadom Ministarstva gospodarstva.
Ubrzo se doznalo kako se radi o gatu 1 koji je već zauzet jer se tamo već desetljećima skladište i distribuiraju naftni derivati što je davno uspostavio Tankerkomerc a kao zlatnu koku preuzeo poduzetni umirovljeni general Ivan Čermak. On je taj pogon ostavio u portfelju svog Delta terminala.
I oni donose najveći prihod Luci d.d. koja ima prvenstvenu koncesiju nad teretnom lukom.
Tko je točno radio “plan bez krčmara”, teško je to znati ali plinski upad u Gaženicu je na neko vrijeme zaustavljen. Pokazalo se da je taj gat 1 usko grlo tog dijela Gaženice i neprimjeren za prekrcaj ukapljenog prirodnog plina iz opskrbnih LNG plovila i LNG cisterni u spremnike.
Osim toga, tko je vidio ulaziti u planove širenja i ulaganja milijuna eura koje je Čermak odavno najavio. On je kao što već objavili dobio dozvolu za trgovinu naftnim derivatima čime ostaje veliki igrač u naftnom biznisu.
Iz najave tek izabranog direktor LNG Ivana Fugaša da oni nastavljaju pripremu za gradnju mini plinskog terminala, jasno je da bi u Gaženicu trebao ući drugi veliki igrač. Naime, vlasnik PPD-a i Enna Grupe, Pavao Vujnovac je iskazao interes za distribuciju nakon što LNG napravi infrastrukturu u Gaženici.
U Lučkoj upravi Zadar (LUZ) ostaju pri stavu da prostor za to može jedino biti na budućem višenamjenskom terminalu koji se prostire na 120 tisuća metara četvornih. – U tijeku je izrada izmjene master plana luke Gaženica te izrada elaborata za iskazivanje interesa, ponovio je ravnatelj Željko Knežević.
On je već najavio prenamjenu tog nasutog dijela obale u Gaženici. Odustalo se od plana da to bude kontejnerski terminal iz jednostavnog razloga – Zadar nema željeznice. U novom planu LUZ-a to može biti terminal za Ro-Ro brodski promet kao i stanica za ukapljeni plin. LUZ će za taj budući morski promet o svom trošku produbiti gaz za što je u tijeku natječaj.