Poznati hrvatski sociolog i seksolog dr. Aleksandar Štulhofer, jedan od autora kurikuluma zdravstvenog odgoja, gostovao je na HTV-ovoj emisiji Nedjeljom u dva. Predstojnik je katedre za seksologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu, stipendist je Kinsleyeva instituta, član je međunarodne akademije za seksološka istraživanja i konzultant Svjetske zdravstvene organizacije za područje side.
Aleksandar Štulhofer autor je jednog od modula zdravstvenog odgoja “Spolna i rodna ravnopravnost i odgovorno spolno ponašanje” i kao takav je u zadnje vrijeme, usred usijane debate oko uvođenja zdravstvenog odgoja često prozivan.
Zlonamjerni letak
U emisiji je kazao kako nije očekivao tako žestoku reakciju Crkve na uvođenje zdravstvenog odgoja. “Cijelo povjerenstvo je bilo previše usredotočeno na to da dovrši posao, koji još nije dovršen, tako da nismo razmišljali o reakcijama. Ljudi bi trebali pročitati kurikulum prije nego govore o njemu. Činilo nam se da u kurikulumu nema ništa što bi bilo sporno roditelju koji doista skrbi za zdravlje svoga djeteta,” rekao je.
O ponašanju ministra Željka Jovanovića u cijelom slučaju, odnosno o ignoriranju zahtjeva Crkve za sastankom o zdravstvenom odgoju, rekao je da bi on na njegovom mjestu razgovarao, primarno zbog uloge i moći koju Crkva ima u Hrvatskoj.
Ustvrdio je da letak koji se dijelio u Konzumu, Tisku i u Crkvama vrvi neistinama. Ne znam za biskupsku konferenciju koja je letak izdala, ali sa strane udruge Grozd nije riječ o neinformiranosti već o zlonamjernoj želji da se uznemiri javnost i da se roditelje uvjeri da će u programu biti nešto čega nema, rekao je Štulhofer i dodao da bi na to, na mjestu ministra, vjerojatno reagirao jednako oštro.
Uključivanje roditelja
Kako je masturbacija postala nacionalno pitanje
Sretna vam NovaKako je masturbacija postala nacionalno pitanje
Istaknuo je da ima osjećaj da mu je dužnost pojasniti roditeljima koji su zbunjeni, što će njihova djeca slušati na zdravstvenom odgoju. Da bismo došli do nekog dijaloga, morali bi se uključiti roditelji, ne njihovi predstavnici, nego roditelji. “Roditelji trebaju doći profesorima u školu i tražiti da pročitaju što će njihovo dijete učiti na tom i tom satu u trećem razredu. I onda kada pročitaju i razgovaraju s drugim roditeljima, onda počinje dijalog i imaju pravo reći, mi mislimo da nešto treba ovako ili onako i onda bismo mi koji smo radili na kurikulumu mogli reći, dobro, možda to nije za treći nego za četvrti razred, možda ovo nije dobro sročeno. I to bi onda bio dijalog,” kazao je Štulhofer.
Javna rasprava o bilo kakvim promjenama u školstvu mora biti rasprava među stručnjacima, rekao je Štulhofer, dodavši da se roditelji mogu uključiti kada ona bude gotova. “To što je ona završena, ne znači da je ono što je doneseno nepromjenjivo.” Tek kada se neka promjena donese, javnost može imati uvid u to što se doista misli raditi, rekao je Štulhofer, nakon čega je prešao na detaljno pretresanje onoga što doista stoji u kurikulumu.
Kurikulum detaljno: Masturbacija kao sastavni dio ljudske spolnosti (peti razred OŠ)
U petom razredu osnovne škole se samo iznosi znanstvena činjenica da masturbacija nije štetna. “To je dio načina na koji neki ljudi upoznaju svoje tijelo”, rekao je Štulhofer. Na pitanje voditelja Aleksandra Stankovića da pojasni citat iz jedne od knjiga koje se preporučuju nastavnicima uz kurikulum, a koji iznose protivnici zdravstvenog odgoja o tome kako roditelj treba reći “smatram da je to što se dodiruješ odlično, ali trebaš to raditi u svojoj sobi”, Štulhofer je rekao da je riječ o knjizi jednog američkog psihologa, a da je kontekst iz kojeg je rečenica izvučena, savjet roditeljima što da učine ako primijete da im se dijete “dira tamo dolje”, te kojom taj psiholog savjetuje roditeljima da objasne djetetu da masturbacija nije štetna, ali da nije javna stvar.
“To nije materijal za nastavu o kojem će djeca raspravljati, to je namijenjeno roditeljima”, istaknuo je.