Kad je prije petnaestak dana, nakon puna tri mandata direktora Nike Bulića, Glavni ured Hrvatske turističke zajednice dobio novu direktoricu, i to Meri Matešić, većina profesionalaca u branši pozdravila je to imenovanje.
Mlada samozatajna Zadranka, naime, nije nepoznata u turističkim krugovima, u kojima već cijelo desetljeće radi na najrazličitijim poslovima, od onih najjednostavnijih do odgovornih mjesta u vodećim hotelijerskim tvrtkama, da bi posljednje četiri godine vrlo uspješno vodila ured HTZ-a u Londonu. Neposredno prije njezina prvog javnog istupanja na Danima hrvatskog turizma u Dubrovniku, koji se održavaju danas i sutra, zamolili smo je da nam predstavi način na koji će raditi na novoj funkciji.
Koji su prvi potezi koje planirate povući na mjestu direktorice HTZ-a?
– Jedan od najprioritetnijih zadataka u ovom je trenutku definiranje i usvajanje programa rada Hrvatske turističke zajednice za 2013., koji zahtijeva puno aktivnosti koje trebaju vrlo brzo početi, a nastavno na doneseni marketinški plan. Tu je i priprema i realizacija nastupa na Svjetskom sajmu turizma, WTM-u, u Londonu, za nas važna prezentacija na britanskom tržištu. U svakom slučaju, naglasak će biti na povećanju razine profesionalnosti i stručnosti u obavljanju svakoga radnoga zadatka.
Na koji ćete način pristupiti provedbi Operativnog marketinškog plana za 2013., koji je već izrađen?
– Marketinški plan za 2013. donio je mnogo novina u odnosu na planove prethodnih godina te će biti veliki izazov za HTZ. Aktivnosti u 2013. karakterizirat će snažan zaokret prema on-line oglašavanju, intenziviranje aktivnosti na razvoju DMO-a i DMC-a, veći budžet i jednostavnije udruženo oglašavanje, značajno više sredstava za edukaciju uz istodobno smanjenje nastupa na sajmovima, smanjenje troškova predstavništava. Jedan je od prvih koraka u tom smislu definiranje i objava modela udruženog oglašavanja za 2013., a koji su usmjereni na poticanje dolazaka u predsezoni i posezoni, te daljnje poticanje razvoja kontinentalnog turizma.
S objavom posao ne staje, jer cilj je animirati privatni sektor i regije na maksimalnu suradnju u tome radi dovođenja većeg broja turista u predsezoni i posezoni. Usuglašavanje koncepta oglašavanja po tržištima, koje će provoditi naša predstavništva, već je počelo i program rada bit će usklađen s osnovama i smjernicama marketinškog plana. Pred nama je vrlo opsežan program, koji znači zaokret u konceptu promocije, i naš je cilj prilagoditi ga svakom pojedinom tržištu na optimalan način.
Kako planirate animirati niži ustroj HTZ-a i privatni sektor da vas prati u realizaciji marketinškog plana?
– Jedan je od prioriteta i restrukturiranje sustava, radi postizanja što veće učinkovitosti i profesionalnosti u radu. Lokalna bi razina, prema novom sustavu, trebala obavljati informativnu funkciju, organizirati pojedine manifestacije te biti pokretač novih proizvoda i motiva dolaska. Regionalne turističke zajednice trebale bi se pretvoriti u destinacijske menadžmentske organizacije te obavljati dio promotivne funkcije, a nacionalna turistička organizacija provodit će nacionalnu turističku promidžbu.
Recite nam hoće li biti posebnih edukacija za profesionalce u sustavu da ih pripremite na novi model rada?
– Kao što sam već istaknula, dat ćemo snažan naglasak upravo na edukaciju, za što ćemo izdvojiti više od dva milijuna kuna. Edukacije ćemo strukturirati u tri ključne ciljne skupine: prva je za djelatnike glavnog ureda, zatim za djelatnike nižih razina sustava turističkih zajednica (regionalne i lokalne), te treće, ali ne manje važno, za privatni sektor. Edukacije na terenu već su počele, primarno kako bi se kolegama u sustavu približile i objasnile smjernice plana.
Kako će u praksi izgledati prelazak s off-line na on-line oglašavanje? Što s gostima koji ne koriste taj model komunikacije?
– Plan predviđa znatno veći proračun za on-line oglašavanje u odnosu na prethodne godine (rast od 145%). U sklopu toga predviđeno je više sredstava za internetsko oglašavanje. Novine koje uvodimo u on-line marketingu jesu kreiranje viralne marketinške kampanje te stimuliranje dolazaka blogera u Hrvatsku, uz već postojeća putovanja “klasičnih” novinara. Jasno je da nisu baš svi gosti internetski pismeni niti se isključivo koriste internetom kao izvorom informacija o destinaciji, odnosno kupnji odmora.
Iako će iznosi za off-line marketing biti umanjeni u odnosu na prošlu godinu, oni su još uvijek više nego dva puta veći u odnosu na on-line marketing, tako da nema straha da ćemo zanemariti i takve goste. Moramo se prilagoditi različitim tržištima i tržišnim skupinama i poštovati zakonitosti određenoga tržišta, odnosno prepoznati i provesti najbolji media mix, ciljano usmjeren kako bismo ostvarili optimalne rezultate.
Hoće li u 2013. godini isključivo biti podržani programi udruženog oglašavanja za predsezonu i posezonu?
– Jedan je od osnovnih ciljeva za 2013. povećanje dolazaka u predsezoni i posezoni. Sukladno tome, u 2013. podržavat će se isključivo programi za predsezonu i posezonu, te za zimske programe od 1. studenog do 31. ožujka. U suradnji sa partnerima produljit ćemo i pomaknuti upravo to razdoblje kako bi letovi počeli što je moguće ranije i trajali minimalno do kraja listopada, te vjerujemo da je naša podrška najpotrebnija upravo u tom razdoblju. Uz podršku i partnerstvo u promociji zimskih programa, želimo razvijati cjelogodišnji turizam, “city break” i vikend odredišta.
RUŽICA MIKAČIĆ
Uštede u inozemstvu
Predviđeno je smanjenje administrativnih troškova HTZ-a za 25 posto. Znači li to i smanjenje broja zaposlenih?
– Navedene uštede se primarno odnose na predstavništva u inozemstvu. Ured u Rimu je ukinut odnosno spojen sa uredom u Milanu, dva ureda su pretvorena u tzv. home based urede (Japan i SAD) a daljnje mjere štednje su u izradi kako bismo se uskladili s predviđenim proračunom.
Bulić ostaje u HTZ-u
Znate li na kojemu mjestu će ubuduće raditi dosadašnji direktor Niko Bulić?
– Iskustvo gospodina Bulića je dragocjeno i bit će mi drago da nastavi sa radom u Glavnom uredu HTZa. Za govor o konkretnim radnim mjestima pričekajte da i operativno preuzmem funkciju direktorice glavnog ureda.