Na Hrvatskoj radioteleviziji danas je predstavljena dokumentarna serija „Kič” autorice Nane Šojlev koja kroz šest epizoda kulturološki propituje pojam kiča a čije prikazivanje započinje u četvrtak 18. listopada u 20:10 sati HRT 1.
Tijekom protekle tri godine koliko je trajalo snimanje, ekipa serije proputovala je cijelu Europu kako bi našla odgovore na pitanja o korijenima i nastanku kiča, njegovoj ulozi u društvu ali i tajni sveprisutnosti i popularnosti kiča.
„Stalno naglašavamo kako želimo bolju i drugačiju televiziju, televiziju koja profesionalno proizvodi sadržaje od visoke javne vrijednosti. Serija „Kič” dokaz je da ta televizija postoji, samo je prečesto bila skrivena u kasnim terminima”, rekao je v.d glavnog urednika HTV-a Dean Šoša, koji je za potrebe predstavljanja serije i sam bio prigodno odjeven, a aula HRT-a bila je domaćin izložbe na temu kiča.
Posjetitelji su tako mogli vidjeti eksponate koji su korišteni tijekom snimanja serije, a koji su vjerno dočarali atmosferu.
Serija je snimana u Austriji, Njemačkoj, Francuskoj, Velikoj Britaniji, Španjolskoj, Italiji i Hrvatskoj, te otvara do sada malo ili nikako obrađivana pitanja o nastanku i popularnosti kiča, koji je ponegdje postao i turistička atrakcija.
Tako će gledatelji HRT-a imati prilike doznati kako je Wolfgang Amadeus Mozart, kao skladatelj ozbiljne glazbe postao ikona kiča, čiji lik danas krasi slatkiše, šalice, izloge i porculanske servise u njegovom rodnom Salzburgu.
U Francuskoj pak na primjeru Moulin Rougea serija daje odgovor na pitanje što je to – erotski kič, dok se u Londonu bavi fenomenom princeze Diane.
Koliko je kič duboko ukorijenjen u današnja društva, te gdje se sve zloupotrebljava odgovore će dati epizoda u kojoj se analizira fenomen religijskog kiča, koji dovodi do gubitka vjerske biti, na primjeru komercijalizacije vjerskih mjesta poput Lourdesa.
Nezaobilazan fenomen je i politički kič, a jedno od najzanimljivijih pitanja serije je kako i zašto kič prestaje biti – kič.