ZADAR/PAŠMAN – Još se čeka građevinska dozvola za izvođenje građevinske intervencije na mostu koji spaja Ugljan i Pašman koja je neophodna u sklopu proširenja morskog prolaza Ždrelac. Novi bi most trebao biti visok 18 i pol metara, odnosno za metar viši od postojećeg, iako je Zadarska županija tražila njegovo povišenje za 4 metra uz obrazloženje kako je riječ o izrazito prometnom prolazu, te kako su brodovi koji tuda plove sve viši.
Plovput, koji je nositelj projekta, odbacuje takvu mogućnost, jer bi to značilo gradnju novog mosta, odnosno investiciju od stotinu milijuna kuna.
Župan Grbić najavio je kako će radovi početi po izboru izvođača radova, početkom sljedeće godine. Radovi će trajati najmanje šest mjeseci zbog čega je izvjesno kako će se odvijati i tijekom turističke sezone, što će nesumnjivo stvoriti velike teškoće za nautički promet, ali i za cestovni koji se odvija između dva otoka.
Ti radovi su već sada briga i samih mještana otoka Pašman, koji traže da im se omogući prijelazno rješenje za prolaz vozilima na otok Ugljan, zbog posla, ali i zbog trajektnog pristaništa u Preku.
– Tražimo da se napravi ponton, ili da se naspe kanal dok se budu odvijali radovi na podizanju mosta, ističe Maja Bašić, načelnica općine Pašman.
Njihov zahtjev podupire i zadarska ispostava Hrvatskih cesta. Iako su u Županiji najavljivali kako će biti napravljen nasip, konačnu odluku će donijeti nadležni u Ministarstvu mora, turizma, prometa i razvitka.Ovo je ministarstvo već s 10 milijuna kuna financiralo zahvate na lučkoj infrastrukturi mjesta Ždrelac i produžetak mula kod Gospe od sniga, preko kojih bi se odvijao alternativni brodski promet tijekom radova.
Tijekom proširenja i produbljenja kanala neće biti toliko problema za cestovni promet, za razliku od zahvata na podizanju mosta. Kanal će se proširiti na 55 metara i produbiti za pet metara. Dok morski prolaz bude zatvoren, brodski promet će se odvijati zaobilaznim morskim putem preko malog Ždrelca.
Novost će biti uklanjanje dva središnja stupa mosta. Ukupna vrijednost radova procjenjuje se na 60 milijuna kuna, no stvarna će se cijena znati tek nakon izbora izvođača radova.