ZADAR – Radnici tvrtke "Transport – Zadar" uputili su Vladi i Ministarstvu pravosuđa već treću peticiju kojom traže okončanje stečajnog postupka koji traje već sedam godina, te isplatu 1, 8 milijuna kuna. Riječ je o pravomoćno dosuđenom iznosu kamata na već naplaćenih 6 milijuna kuna plaća i otpremnina.
– Ogorčeni smo i više ne možemo čekati, desetak je ljudi umrlo, a 30 posto radnika nije ostvarilo ni minimalna prava, jer nisu uspjeli ostvariti uvjete za mirovinu, a tko će ih zaposliti?, kazao je Boško Perica.
Sedamdeset i devet bivši djelatnika također traži i da se ubrza istrga USKOK-a koja treba utvrditi kako je 4 milijuna kuna, koje je MORH uplatio za usluge prijevoza u Domovinskom ratu, završilo na računu jedne fiktivne tvrtke u Sisku.
Pravni zastupnik zadarskog SSSH Vedran Uranija navodi kako i ovaj novac treba pridodati u stečajnu masu u kojoj se, kazao je, sada nalazi oko 4 milijuna kuna. Već postojeći novac u stečajnoj masi bio bi dovoljan za isplatu preostalih radničkih potraživanja, no, prema riječima bivšeg direktora Roka Bilavera, sutkinja koja je vodila stečaj odbila je sazvati ročište koje bi to omogućilo. Bilaver i radnici sada očekuju da to učini sutkinja Ardena Bajlo koja je preuzela slučaj.
Uranija je ponovio kako potraživanja tvrtke "Hochstaffel Immobilien" u iznosu od 34 milijuna kuna nisu prepreka za isplatu radnika.
– Oni su osigurali svoju tražbinu preko HOK-a, država jamči njihovu naplatu, kazao je.
Bilaver se obratio novinarima tvrdeći da o Transportu pišu malo i izbjegavaju imenovati krivca za propast tvrtke.
– Napišite istinu, trebate konačno reći javnosti tko je kriv za propast Transporta. Zna se krivac. Ja sam s ovim ljudima cijeli rat vozio, i da nije bilo Transporta, Zadar bi bio ostao bez kruha, mi smo u zadnji tren pred rat prevezli 2,700 tona pšenice, sve oružje, sve od Crvenog križa su moji ljude prevezli pod granatama, Ni jedan nije rekao da neće ići na put. Zna se krivac. Jedini je krivac agnecija za pretvorbu, kazao je Bilaver misleći po svoj prilici na Hrvatski fond za privatizaciju.