ZAGREB – Državna Agencija za obalni linijski pomorski promet je na najavu prosvjeda brodara 1. srpnja reagirala priopćenjem u kojem ističe da je prosvjed bezrazložan. Ističe kako država čini potrebne korake kako bi se ublažile posljedice naglog porasta cijena goriva.
Upravo temeljem izračuna povećanja troškova koje su svi ovlaštenici koncesija na brzobrodskim linijama dostavili Agenciji za obalni linijski pomorski promet u Splitu, odobreno je 3.358.769,24 kuna za redovitu korekciju potpora u 2007. Od članica Udruge hrvatskih linijskih brodara sredstva su već doznačena nekim tvrtkama, tijekom ovoga tjedna bit će isplaćeni i drugima, stoji u priopćenju Agencije.
Tvrdnja brodara kako je "najveći problem previsoka cijena goriva koju ne prate subvencije države" ne stoji jer je upravo uvažavajući novonastale okolnosti Upravno vijeće Agencije za obalni linijski pomorski promet, na sjednici održanoj 29. svibnja 2008., donijelo odluku o izvanrednim korekcijama potpore u 2008. Odlučeno je da će se obračun obavljati na tromjesečnoj, a ne na godišnjoj osnovi, a sukladno odredbama Zakona o prijevozu u linijskom i obalnom pomorskom prometu i drugim propisima.
O tome su žurno izvješteni svi brodari, ovlaštenici koncesija, no od članica Udruge hrvatskih linijskih brodara do utorka, 24. lipnja, zahtjev za izvanrednom korekcijom potpore dostavila je samo jedna tvrtka. Nije nam jasno kako bi Republika Hrvatska, posredstvom Agencije za obalni linijski pomorski promet, mogla odobravati izvanredne potpore linijskim brodarima ako oni nisu dostavili podatke za prvo tromjesečje 2008., priopćila je Državna Agencija za obalni linijski pomorski promet.
Brodari tvrde da poskupljenja goriva ne prate subvencije države
Privatni linijski brodari prethodno su za 1. srpnja najavili petnaestominutni tihi štrajk je tvrde da su ih zadnja poskupljenja goriva bacila u očaj.Najavili su da će 1. srpnja desetak brodova koji redovito prometuju kasniti u polascima 15 minuta kako bi upozorili na, ističu, iznimno teško stanje.
Najveći je problem previsoka cijena goriva koju ne prate subvencije države i zbog čega velikom brzinom plove u velike gubitke. Situacija je toliko teška, poručili su privatni linijski brodari, da bi neki otoci čak mogli ostati odsječeni od kopna.