UGLJAN – "Plovput" je spreman za prokop kanala Mali Ždrelac i s radovima može početi 1. rujna. Sve, međutim, ovisi o završetku postupka oko izbora izvođača radova koji je u tijeku i početku radova na rekonstrukciji mosta iznad kanala. Kanal će se zatvoriti za promet kad počnu radovi na mostu, a što se naših radova tiče, to neće biti potrebno prvih mjesec ili dva, dok se bude bušilo na rubnim dijelovima zbog miniranja – kaže nam Joško Petković, koordinator za poslove sigurnosti u "Plovputu".
Ta je tvrtka, dodaje, obavila sve potrebne predradnje, dobila suglasnost Lučke kapetanije za obilježavanje obuhvata radova i za nadzor odabrala splitsku "Obalu".Još prošle godine izvedene su rekonstrukcije pristana u mjestu Ždrelac te u uvali Ždrelašćica ispred crkve Gospe od sniga, odakle se sada radi i priključak na glavnu cestu preko Ugljana.
Ta zamjenska i privremena pristaništa koristit će se, dok kanal bude zatvoren, za pristajanje brodova, možda i manjih trajekata, a za promet vozila moći se koristiti i nasip potreban graditeljima što će se izvesti materijalom od miniranja.
Radovi na rekonstrukciji mosta bi trebali biti obavljeni u roku od osam mjeseci, a prema planu sve bi trebalo biti gotovo i kanal ponovno otvoren za plovidbu u travnju 2010. godine.
Na taj će se način izgubiti samo jedna turistička sezona, ova koja se bliži kraju. Nautičara će, istina, biti i u naredna dva mjeseca ali će, kao i trajekti te brodovi na redovitim linijama za otoke, morati ploviti kroz Veli Ždrelac.
Do zatvaranja kanala vjerojatno ipak neće doći već početkom rujna. Upravo zbog dulje nautičke sezone u Hrvatskim se cestama možda odluče za nešto kasniji početak radova na mostu, a moguće je da se, zbog žalbenih rokova, odulji i postupak oko odabira izvođača radova.Natječaj za izvođača, kako prokopa kanala, tako i rekonstrukcije mosta, je završen, i kako je poznato, od četiri ponude najpovoljnija je bila ona tvrtke Konstruktor inženjering iz Splita, koja je ponudila cijenu od oko 35 milijuna kuna, znatno manje nego se do sada procjenjivalo.