Četiri godine naskon predstavljanja projekta željezničke obilaznice naselja Bibinje, potpisat će se ugovor o izradi dokumentacije. Time počinje postupak kojim bi se kroz sljedećih tri do pet godina željeznička pruga napokon izmjestila iz Bibinja, što tamošnji žitelji drže jednim od ključnih uvjeta za razvoj mjesta.
Željeznička pruga će po projektu zaobići i Sukošan, a u okviru modernizacije željeznički kolodvor iz grada se izmješta u Gaženicu. Vlak će na putu prema Zračnoj luci prolaziti tri kilometra dugim tunelom, a zatim ići dalje prema Kninu, kako bi se povezao s ostatkom željezničke mreže.
– HŽ Infrastruktura je provela natječaj i odabrala izvođača za izradu projektne dokumentacije, što je posao koji će trajati oko godinu i pol do dvije godine. Kroz nekoliko narednih tjedana u Bibinjama ćemo organizirati potpisivanje ugovora te nepokon krenuti s ovim projektom, kaže državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Josip Bilaver.
Studija koja je 2019. godine predstavljena u prostorijama Općine Bibinje ispitala je nekoliko rješenja, a rezultati pokazuju da je najefikasnije i najisplativije rješenje ono koje predviđa izgradnju tunela dugog tri kilometra koji bi povezao Zadar s ostatkom pruge koja ide prema Kninu.
Okvirna procjena troškova prve faze s izmještanjem pruge prije četiri godine bila je 553 milijuna kuna, a druge faze 105 milijuna kuna. Naravno, troškovi gradnje u međuvremenu su značajno rasli, pa treba očekivati i modifikaciju ove brojke na preko 100 milijuna eura. S obzirom da će i sami radovi trajati oko dvije godine, a da treba i osigurati financijska sredstva, očekuje se da bi cijeli posao mogao biti gotov u rasponu od tri do pet godina nakon potpisa ugovora.